Gå til innhold

Sandefjord/strømstad vs strømstad/sandefjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Så lenge du bare skal ta tur/retur samme dag får du ikke handlet noe. Men det kommer ann på hvor strenge de er på taxfreen

Utover det har jeg aldri hørt om at man får kjøpt kun den ene veien. Men kan jo hende det har kommet nye regler

Men om jeg kjører oslo -strømstad og så tar strømstad/sandefjord ferja hjem igjen, har de jo ikke forutsetning for å vite hvor lenge jeg har vært ute av landet?

Får man ikke kjøpt kvota da heller??

Det er ikke plass til bilen på noen av avgangene den dagen jeg hadde planlagt å reise fra sandefjord.

Det er klart at man ikke kan ha tur/retur bilett samme dag.

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke kan selge kvota til deg om man kommer fra sverige med båten om man har vært ute av landet i minimum 24 timer, men jeg har noen som hardnakket påstår at det ikke er taxfree salg av alkohol/røyk fra Sverige til Norge lenger. Jeg synes det virker merkelig.

Annonse

Du får kjøpt kvota hvis du har enkeltbillett Strømstad - Sandefjord. Dersom du dar ferga fra Sandefjord til Strømstad får du kjøpt kvota som gjelder inn til Sverige, altså mer.. De fleste som tar ferga for shoppetur velger derfor den veien bla for å kjøpe litt ekstra.

Jeg tok fra Strømstad til Sandefjord tur retur nå i våres og fikk kjøpt kvota. Egentlig ganske lattelig og var svært lite å spare. Tror jeg ga oppunder 100 for en flaske rødvin, som jeg kunne funnet en bedre utgave av på polet til samme prisen. Forøvrig. Den mest harryturen jeg noensinne har vært med på, men maten var fantastisk så ville heller lagt pengene i buffeen og kjøpt drikkevarene på polet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...