Gå til innhold

Ang barnehagestart

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Vi har fått barnehageplass fra august, ca 1 mnd før hennes ett års dag. Ettersom det nå begynner å nærme seg, så tenker jeg mer og mer på hvordan det blir for henne å begynne i barnehage. Jeg har fått litt "kalde føtter", og føler at det er utrolig tidlig å begynne. Skal selv kun jobbe 50% det første halve året, så hun blir bare 4-5 timer i barnehagen hver dag, men allikevel.

Den barnehagen hun skal begynne i har heller ingen småbarnsavdeling. De er delt inn uavhengig av alder, men har sett på periodeplanen vi fikk tilsendt at det er to andre barn på hennes alder som også skal begynne på samme base. Så tenker litt på hvordan de gjør det blant annet ved måltidene. Hun klarer foreløpig ikke å spise så bra selv, og da blir det ihvertfall ikke store mengder. Hun må jo derfor ha noen til å hjelpe seg. I tillegg kan hun ikke gå enda, så trenger jo hjelp til å forflytte seg ut eller når de skal til matsalen.

Noen som har erfaring med å sende barn på nesten 1 år i barnehage, og som kan berolige meg om at hun klarer seg bra.. (hehe)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Eldste jenta mi var 11 mnd da hun begynte i barnehage, og hun stortrivdes fra dag en. Hun var også på blandagruppe, og det er jeg kjempeglad for. De største lekte så mye med henne, og hun elsket dem. Ved måltider sitter det selvfølgelig en voksen sammen med de minste barna og hjelper dem, samtidig som de har et overblikk over de større barna. Jeg har bare positive opplevelser med å sende henne såpass tidlig i barnehagen. Og for en utvikling hun hadde! Kunne lese og skrive før hun var 4 år, og flink til å kle på seg selv ble hun også tidlig :) Min sønn skal begynne i barnehage like før han fyller 10 mnd....

Gjest Kira06
Skrevet

Tusen takk for svar, godt å høre at det er noen med gode erfaringer når det kommer til tidlig barnehagestart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...