Gå til innhold

GRAVID I PARIS?

❤lilleprinsentilmamma❤

Anbefalte innlegg

HEI:-)

Er det noen andre der ute som bor i Paris og er gravid?

Jeg er 3 mnd på vei ,nøyaktig 13 uker i dag.Jeg bor fortiden i Paris, eller nærmere bestemt Issy les Moulineaux. Jeg trives godt her , men jeg må si at jeg savner veldig hjem, så jeg har bestemt meg for å føde hjemme i Oslo Jeg hadde håpet på å finne noen andre som også er gravid og bor i Paris eller i nærområdene. Hadde vært så koselig å møte noen andre i samme situasjon som meg:-)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei.

Jeg også bor i Paris, men er gravid i uke 32.. Så skal hjem igjen om noen dager for å føde (altså vente på fødselen;).

Vanskelig land å vere i med all mat som er så sykt god, men ikke varmebehandlet da!;)

Anbefaler at du holder deg innenfor det norske trygdesystemet når det gjelder fødselen og evt fødselspenger / engangsstønad. I Frankrike har man ikke mye å rutte med og må forte seg ut i jobb igjen.. Donc, il faut profiter!

Har forresten fulgt svangerskapskontroller i begge land, så bare si i fra om det er noe du lurer på.. Kanskje jeg har oversikt:)

Lykke til med svangerskapet!

Hei.

Jeg også bor i Paris, men er gravid i uke 32.. Så skal hjem igjen om noen dager for å føde (altså vente på fødselen;).

Vanskelig land å vere i med all mat som er så sykt god, men ikke varmebehandlet da!;)

Anbefaler at du holder deg innenfor det norske trygdesystemet når det gjelder fødselen og evt fødselspenger / engangsstønad. I Frankrike har man ikke mye å rutte med og må forte seg ut i jobb igjen.. Donc, il faut profiter!

Har forresten fulgt svangerskapskontroller i begge land, så bare si i fra om det er noe du lurer på.. Kanskje jeg har oversikt:)

Lykke til med svangerskapet!

• 3 uker senere...

Hei :-)

Masse lykke til med fødselen! Jeg skal også hjem til Norge for å føde, føler at det er det beste for meg:-) Hjemme i "trygge" omgivelser.

Jeg har termin i januar , og gleder meg enormt.

Har du bodd lenge i Paris?

Jeg har bodd her fast i snart 2 år , men har pendlet i 6 år før det. Pappaen din babyen min er fransk, det er grunnen til all pendlingen. Jeg er veldig hjemmekjær og det er nok grunnen til at jeg ventet så lenge med å flytte:-) Må si at jeg savner Oslo , men det er bra det bare er en svipptur unna med fly:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...