mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Når kunne dere gå over på vanlig mme? Er jo himla dyrt i lengden... Hun er nå 5 mnd og har begynt med fast føde, tror dere magen hennes tåler det snart?
Snuppa! Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Bruker den vi og da det plutselig blei slutt på morsmelk. Nå har magen hans endelig komt seg i god rytme så jeg tør ikke å bytte med det første, er 4 mnd. Men vil gjerne høre erfaringer.
Tyra01 Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Vi begynte med HA1 da gutten vår var ca 3 uker gammel, pga at han fikk slik magevondt av vanlig nan. Det ble mye bedre, så vi turte ikke bytte tilbake på en stund, men etter at vi begynte med grøt og fast føde, tok vi sjansen da han var ca 5 mnd. Og det gikk kjempefint, merket ingenting på ham, heldigvis. Så nå er han 7 mnd og det går i vanlig nan her
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2010 Jeg tror kanskje jeg skal prøve på det når jeg er tom for mme neste gang... Begynte dere da med nan2 da tyra?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 mini brukte ha1. Men siden dette ble så dyrt i lengden tenkte jeg å "introdusere" vanlig nan for han litt forsiktig. på 120ml vann som han drakk da, skal det jo være 4 skjeer nan. Blandet 3 skjeer vanlig nan og 1 skje ha1. Så etterhvert som det gikk fint blandet jeg 50/50.. så gikk det bra og jeg ga 3 skjeer vanlig nan og 1 skje ha1. til slutt var han over på kun nan1! det tok tid men magen fikk gradvis vende seg til den vanlige nan:) Han fikk malt i flaska si da, og da ble han ikke hard i magen:) nå som han din er så "stor" kan du jo gi han sviskemos i steden for malt. Det får mini her nå lykke til:)
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2010 hun får sviskemos allerede. prøvde nemlig ved 3 mnd alder å blande inn 1 skje hipp, men det gikk fryktelig galt! kan prøve nå
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Jeg prøvde vanlig nan på min. Ho hyla febrilsk etter 30min og hjelp så urolig. Før jeg prøvde nan ha1 prøvde jeg den ferdigblanede fra småfolk. Gikk kjempe bra. Kjøpt vanlig bland selv og jenta var sov sin første natt Jeg ammer vel og merke, men ho skulle på overnatting fordi jeg skulle i bryllup. Pumpe klarer jeg ikke må derfor bruke mme. Mitt forrige barn fikk kun nan og der brukte vi aldrig ha1. Men alle er forskjellig. Den gang anbefalte mange collet hvis nan gjorde de urolig. Men jeg prøvde nå småfolk da den fås kjøpt ferdig blandet. Gikk kjempe flott!
Tyra01 Skrevet 11. juli 2010 #9 Skrevet 11. juli 2010 Nei, vi bruker fortsatt bare vanlig nan1, har forstått det slik at den fint kan brukes hele mme-perioden. Nan2 er det visstnok mer stivelse og jern i, men siden vi begynte med jernberiket grøt osv da han var 4 mnd, har vi ikke sett noen grunn til å gå over til nan2 egentlig...
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. juli 2010 prøvde alt av erstatning som var å få tak i før vi prøvde ha1, alt var det bare hylgrining med. uff, stakkars lille. det har absolutt vært verdt pengene... men dog, om hun tåler en erstatning som koster 600kr mindre i mnd så hjelper det på når man er alene... vi får bare prøve oss frem. tenkte jeg skulle prøve en skje vanlig erstatning i neste flaske takk for svar alle
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. juli 2010 #11 Skrevet 11. juli 2010 lykke til:) Det hjalp i allefall her og introdusere vanlig nan. Sånn litt og litt, til slutt blir det ei hel falske med kun vanlig nan:) masse lykke til, ikke noe ålreit det der, vet hvordan du har det... Klem til dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå