Gå til innhold

Endelig er den lille, skjønne jenta vår kommet!

fått attpåklatt

Anbefalte innlegg

06.07. kom jenta vår til verden - 2995 gram og 50 cm! Lykke!!!!!

Her er min fødselshistorie:

Jeg kjente først tak mandag kveld kl 23.00. En halv time etter kom neste, så etter et kvarter, og så ble det raskt til hvert 5 minutt. Ringte føden kl 01.30 og fikk beskjed om å prøve å legge meg for dette kunne ta tid. Det var jo selvfølgelig umulig å sove med så tette rier som stadig ble vondere. Kl 04.00 var vi på føden, og jordmor festet belte for å registrere hjerte og rier. Kl. 05.00 ble jeg undersøkt, og livmorhalsen var flatet ut og hodet stod godt ned i bekkenet, men det var ennå ingen åpning.....men nå var riene hvert annet minutt eller noe sånt, og vi fikk fødestue. Riene tok seg stadig opp i styrke, men jeg hadde bestemt meg for at dette skulle jeg klare uten unaturlig smertelindring, så jeg fikk akupunkturnåler, og det hjalp den første åpningstiden. Åpningstiden gikk i et enormt tempo, og da jeg hadde 8 cm, måtte jeg krype til korset å be om lystgass - halleluja!!! Hadde det ikke vært for den tror jeg nesten jeg hadde strøket med :-) Kl. 07.00 var det full åpning og pressriene satte i gang. Kl. 08.06 kom lille nurket vårt ut på en ri. Det var en heftig og utrolig opplevelse, med et vidunderlig resultat!

Lykke til alle sammen og gled dere jenter til mammalykke dilux!!!!

Fortsetter under...

Annonse

Får jo gratulere deg her på nett oxo:-) hehe.Vi sees vel når alt har roet seg.

Her sitter j med kynnere,smerter i bekken og rygg..slimet kom idag..litt fostervann..men ungen er aktiv fortsatt..en hel time nå..sparker på urinblæra...kjenner også menssmerter.

Da får vi se hva hva natten vil bringe.

Jeg er spent på BC!!!Går d bra m deg??

Gratulerer så veldig mykje med den skjønne snuppa - utrulig kjekt å lese at alt har gått så fint - og nyt barseltida, den spring verkeleg avgarde;) Eg er nettopp komen heim med snuppa mi, og etter ein start med mange bekymringar klarer me no å nyte barseltida i fulle drag;)

God klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...