Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde nett reist på familie treff for en helg, 10 dager før termin. Hele sviger familien var samlet. På kvelden kjente jeg en merkelig følelse og sprang på do, ingen tvil om at det var vatnet som gikk. Fikk beskjed fra føden om å vente på rier. Kom det ingen rier i løpet av natten måtte jeg komme inn for en sjekk på lørdagen. På sykehuset neste dag såg alt bra ut, reiste tilbake til slektsfreffet og ventet på rier . kom det ingen rier måtte jeg settes i gang neste dag altså på søndagen.

På kvelden begynte jeg å bli redd hadde ikke kjent noe liv på noen timer og uansett hva jeg prøvde på ville hun ikke sparke. For inn på føden og var sikker på at babyen min va død, grusom kjøre tur til føden.

Fikk ctg beltet på magen og der var det heldigvis hjertelyd, men den var veldig høy. Hadde beltet på meg i en time og det viste ingen bevegelse på arket. Legen kom og tok UL og det viste seg at det ikke var mer fostervann igjen. Fødselen måtte settes i gang med en gang.

Jeg var ikke moden i det hele tatt, livmorhalsen låg langt bak og var lukket. Noe legen syns var veldig merkelig siden vatnet var gått og jeg er 4 gangs fødende. Fikk ballong kateter opp i livmorhalsen for og tøye den. Ballong kateteret kom ut etter en halv time og da fikk jeg drypp. 2335 ble dryppet satt og 0157 var jenta ute .Hun kom så fort at hun var helt blå og sløv og ville ikke skrike, måtte springe ut å blåse luft i henne, da kom det etterlengta skriket.

Fikk rier med en gang jeg fikk drypp og det var intenst og fort gjort. Press riene var helt grusome! Veldig glad jeg aldri mere skal føde ! Lykke til alle dere andre som venter.

Jenta var 3412 og 49 cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med jenta! Synes sykehusene er utrooolig slappe på å ta inn gravide til kontroll når det skjer vannavgang. Godt det hele endte bra. Klem

Skrevet

gratulerer! endelig godt det endte godt kjære deg... nyt det nå. lykkeønskninger herfra...

Skrevet

Oi, oi....skremmende historie!

Kose deg med tulla di nå da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...