Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei dame(vennine av moren min)som har lyst til å trille tur med lille barnet vårt på 3 mnd. Jeg liker egentlig ikke at andre triller barnet vårt, men har tungt for å si nei...hvordan skal jeg si til henne at hun foreksempel ikke må sette henne ifra seg utenfor butikker eller annet alene?(er ikke så veldig stor plass vi bor på, men uansett)...

er jeg overnervøs?:S (mitt første barn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bittelitt overnervøs kanskje ;) Men det du føler er reelt for deg. Bare prøv å forklare henne det at du er nervøs, ikke fordi det er henne, men generelt. Så du håper hun passer godt på henne og at hun må passe godt på gullet ditt og ikke gå fra henne... Så får du bare si det, er vel det at det er ditt første barn som gjør det, og at det sikkert blir deilig med litt fri, men at det hadde vært godt med litt betryggende lovnader fra henne :) SI det med et smil, så går det så bra :)

Skrevet

Heisann,

jeg har det likt deg, har en liten gutt på 6 uker, min første. Vi har veldig stor familie og mye venner som alle vil passe på, holde, trille etc etc og det er ikke alltid det føles like greit ( det kan bli litt mye stress og mas, spes. når det er mange samlet om gangen). Jeg pleier å si ifra på en fin måte om det er noe som ikke føles ok, og synes det er de som skal rette seg etter oss og ikke omvedt.Jeg synes at det bare er på sin plass at du skal få bestemme/si ifra om hva som føles best for deg og din baby...iallefall når det i utgangspunktet ikke virker som om du synes at det er greit at denne damen skal ut på tur med din lille. Det må jo være mot sin hensikt at hun skal ut og trille og du sitter hjemme og biter negler, når det du burde få gjøre var å slappe av :) Hvis dette er noe som skal skje bare for å tekkes henne bør det kanskje revurderes?

Uansett; lykke til og håper det ordner seg, det er ikke barebare å være førstegangs hønemor!:)

Skrevet

Da den første jenta mi var noen mnd. så var det et søskenbarn av meg som spurte om hun kunne bli trillepike.

Jeg likte ikke tanken, og svarte derfor at jeg ikke hadde behov for trillepike siden jeg var hjemme i permisjon.

Synes det var et greit svar jeg, og trillepiken respekterte det også :)

Orket ikke tanken på å sitte hjemme og bare være nervøs dersom hun skulle vært ute med jenta mi...

Skrevet

Jeg villle ikke latt noen utenom aller nærmeste familie trille babyen min. ingen jeg ikke kjente veldig godt. dessuten trenger jeg trimmen selv. du kan jo ev tilby henne å bli med deg på tur en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...