Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som har vondt i ryggen så tidlig? Har vondt i ryggen konstant og er nå på 5 dagen. Hemmer meg en del da jeg ikke orker å stå eller gå for så lenge av gangen. Er det noen som har noen gode råd for hva som kan lindre dette? Har noen prøvd disse "varmebandasjene" fra apoteket som man klister på ryggen?

Er det helt vanlig å få vondt i ryggen så tidlig? Jeg hadde ikke ryggproblemer før langt ut i 3. trimester forrige svangerskap og det vil jeg vel tro hadde sammenheng med at magen var tung.

Har prøvd å google litt, men kommer opp så mye annet, så føler det er lettere å spørre dere direkte som er i samme situasjon som meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med ryggplager ellers utenom å være gravid. Har hatt prolaps og vet hvor jævlig det er å ha ryggsmerter. Har vært helt fin i ryggen fram til nå og jeg er i uke 25. Egentlig forundra over at det ikke kom før. Men det som er ekstra viktig er å ha gode sko. Ikke gå med for høye hæler og heller ikke helt flate sko. Også er det å passe på holdningen og med hvordan man sitter og bøyer seg... I graviditeteten blir leddbåndene svakere. Du kan jo også begynne å gå til fysioterapi. Det kan lindre litt og du kan i tilegg få masse gode råd/øvelser som er bra for deg.

Og det beste er å gå litt, men ikke presse deg. Gå helst i ulent terreng da. Det er jo det beste for ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...