Gå til innhold

Sikring av baby ved transport til og fra flyplassen i syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til syden i høst med 3 mnd gammel baby (Mallorca) . Kom til å tenke på sikring av den lille ved transport med buss til og fra flyplassen der nede, hvordan gjør man det? Må vi bare ha ham på fanget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det i alle fall i Bulgaria og Hellas, så vil anta det er sånn i Spania også. Du kan jo evt ringe reiseselskapet og høre, men ville ikke forventet for mye...

Skrevet

Jeg hadde eldste i babybjørn på fanget når vi tok buss med han i utlandet. Ikke på langt nær like sikkert som å ha han i sete, men jeg følte det var mye sikrere enn å bare ha han på fanget fordi jeg fikk to hender å ta meg i mot med selv hvis det skulle skje noe. Gjorde også det samme i taxi et par ganger og hadde da sele rundt meg selv i tillegg (selvfølgelig ikke rundt han, da ville han blitt klemt ihjel ved bråstopp). Hadde på ingen måte gjort det hvis det fantes bedre alternativer, men det gjorde det ikke...

Skrevet

Vi tar med bilsetet når vi er ute og reiser. Det regnes ikke som endel av baggasjen din og sendes i "oversized luggage". Bæresele er absolutt ikke anbefalt fordi du vil lett kunne skade babyens nakke i en ulykke. Har du ikke bilsete er det bere å ha babyen på fanget. Jeg var ikke klar over faren med bæresele i bil-fly-buss selv, men en flyvertinne var grei nok til å vise meg en rapport som nylig var gjort anngående dette. Det viser seg at det er forbundet meg ganske stor risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...