Gå til innhold

Hvor lenge før fødselen slutter mennene deres å drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 23 dager/ 3 uker igjen til termin og vi skal i bryllup i kveld. Vi hadde egentlig en avtale om at det var siste kveld med drikking for mannen før fødsel sånn at han skal holde seg edru i tilfelle noe skjer og pga kjørbarhet. I kveld var det meningen at han skulle drikke litt til maten, men holde seg sober. vil ikke ha med en som er smådrita selvsagt - om noe skulle skje. Nå har har plutselig blitt så revet med av at det er et bryllup med mye kjentfolk. Og vil plutselig ta en siste skikkelig fest. Kjenner at jeg blir småirritert over at han i det hele

tatt sier at han vil drikke mer enn til maten. Er jeg sær? Skal sies at han ikke så ofte ute. Har vært noen bryllup og utdrikningslag i det siste, men ikke av voldsom art. Eneste grunnen til jeg reagerer er fordi jeg synes det er såpass nærme termin 2. August.

Skrevet

Hei corneliuss:-)

jeg har sagt 3 uker før termin. Sannsynligheten er jo liten for at det skjer noe da, men tenk om? Veldig lite ålreit med en smådrita samboer på fødestua:-)

Samboer har en greie med jobben i Strømstad 2,5 uker før termin. Jeg har sagt at han kan dra, men at han kan holde seg kjørbar.

Syntes verken du eller jeg er sære! Nå et det tross alt sånn at vi må holde oss unna alkohol i 9 + mnd, så da kan de klare seg uten 3 uker før fødsel. Vi har jo også måttet stå over alkoholk bryllup, bursdager og andre morsomme anledninger.

Ha det hyggelig i bryllup, forhåpentligvis med en edru mann:-)

Skrevet

Hmm. Jeg skjønner godt at du ikke liker det. Men jeg hadde nok tillatt det. Mannen min er inivitert med ut i kveld av noen gamle kompiser som han har hatt lite kontakt med de siste årene og han har veldig lyst å gå. Sier han bare skal ta et par pils men jeg vet jo at det blir flere enn det. Men jeg har bare 8 dager til termin da så det er jo ganske så risikabelt!

Men jeg har sagt til han at d får være hans valg om han vil risikere og gå glipp av fødselen el ikke.

det ender nok med at han går i kveld men regner med (håper) d blir med et par,tre øl og tidlig kveld.

Vil jo gjerne ha han med meg på fødselen!

Du kan jo ikke tvinge han til å la være og drikke. Men du kan jo si hva du tenker og føler om det..

Skrevet

Jeg sa til min mann at når vi går inn i permisjonen er det veldig fint om du ikke planlegger store fester fra da og fram til fødselen. Hvis han velger å ta seg ut på byen og fødselen starter, så drar jeg på føden uten å ringe han opp når han er på fest. Jeg tenker ikke å ha en godt brisen mann med på føden nei.Jeg har nok med det jeg skal gjennomføre om ikke jeg skal høre på en fjasete brisen mann også. Så han tok seg en pubrunde med kompiser 3 uker før termin og har sagt i fra at nå står han over det til junior er født. At han tar seg en pils eller to på terrassen nå i den fine sommervarmen er helt greit men en godt brisen mann rett fra byen - nei takk.

Jeg har ikke rørt alkohol på ni måneder og da kan han holde seg unna en real fest de ukene før fødsel synes jeg... Han har gått på byen som vanlig i hele svangerskapet så jeg synes ikke jeg er så veldig streng...

Skrevet

Var litt vanskelig dette. Har jo sagt ok til vindrikking til maten, men nei til festen. Altså at han skal bli "drita". Tror ikke han drikker Så mye om jeg forsetter å insistere, men blir jo ikke den beste tonen ut av det... Fødte til termin sist. Min mor hadde det likt med sin første og fødte deretter før termin med de neste to. Jm har sagt at en fødsel vil nok gå fort så fort at de forbereder meg på at jeg kanskje ikke rekker noe epidural som jeg gjerne vil ha. Men ingen kan selvsagt vite noe. Kanskje tar det lang tid og at jeg går over termin likevel. Klart det er mindre sannsynlig å føde denne uken enn neste også, da jeg er to uker før termin.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Min kjære har de siste ukene drukket maks 2øl på balkongen og resten alkoholfritt sånn som meg. Om han hadde gått ut på byen, noe som nå er lite aktuelt to uker før termin, hadde det kun blitt alkoholfritt øl og det synes han selv er greit også. Det er vår første fødsel og jeg trenger han virkelig der under fødselen, men en beruset mann ville heller ikke jeg ha tatt med meg.

Skrevet

har 4 uker igjen, og jeg har sagt stopp !!

Med litt ettertanke, fikk jeg full forståelse.... men først litt sur ja...

Skal sies at førstemann kom tre uker før.....

Skrevet

6 daga igjen og sa stopp i går. Han kain ta sæ ei lita pils tel mat, hver dag omså. men inga fyll og fæst! veit at fra æ kjenne ting tel vi må kjøre tar mange tima og med bare ei lita pils innabors e d inga fare! d e ferie, og litt kos må han få om han vil ha....

Skrevet

Dette har jeg faktisk ikke tenkt på selv enda, men mannen min hadde visst allerede takket nei til å være med på en jobbfest som skal være 4 uker før termin, dvs i slutten av august. Jeg synes kanskje at det var litt i overkant forsiktig, men så lenge det var hans egen avgjørelse så er det jo helt greit for meg såklart, spesielt m tanke på at førstemann kom 2 uker før termin, og man ikke kan være sikker på når lillesøster har tenkt å hilse på :P

Hvordan gikk det i bryllupet ikveld da, holdt han seg på matta? ;) Håper dere hadde en fin kveld ihvertfall, og at babyen fremdeles holder til i magehuset;)

Skrevet

3 uker før, og det er han helt enig i.

Er jo en grunn til at en blir kalt "fødeklar" når det er 3 uker til termin. Babyen kan komme når som helst. Sist fikk jeg ingen forvarsel til fødselen heller, før den plutselig var i gang.

Skrevet

Prøvde å diskutere dette med typen, og han var hjertens enig i å la være å gå på byen de siste tre ukene, men han vil gjerne kunne drikke seg et par pils i sommervarmen. Her er det ingen fare siden jeg har mange som kan kjøre, pluss at det tar ti min i taxi til sykehus. Så lenge han ikke er pussa, og er klar for å være med synes jeg det er greit.

Vi har hatt solidaritets-praten helt tidlig i svangerskapet, da jeg mente han kunne tøyle festingen mens jeg er gravid. Dette måtte vi ta noen runder på, før han innså at det egentlig er en fin ting å holde alkoholbruken på et minimum av solidaritet med meg. Han går på byen og på fest som han vil (det gjør jo jeg også selv om jeg er gravid :) men drikker ikke så mye.

MEN typen min må reise bort med jobben to uker før terminen min...en hel helg....og det synes jeg er litt verre!

Skrevet

Hei dere!

Jo, bryllupet var veldig fint. Jeg danset (!) en dans og holdt ut til kl var halv ett. Nå er kroppen heeeelt ødelagt. Jeeeeses, klarer nesten ikke gå (bokstavelig talt). Men var jo veldig hyggelig da.

Mannen roet seg litt på utsagnene etterhvert som vi fikk diskutert, og det viste seg at vi enten mente det samme i utgangspunktet eller så ble han litt mer moderat når han fikk tenkt seg litt om. =O) Uansett, så hadde vi en veldig fin dag og kveld sammen. Masse nussing og en omsorgsfull mann som passet på kona si. =O). Og kjempefint bryllup med masse hyggelige folk. Han var igjen etter meg til ganske sent, men det var helt greit så lenge han passet på mobilen sin og holdt seg på nivået han var da jeg dro.

Noen ganger er det sikkert lurt å ta sånne diskusjoner for å minne de litt på situasjonen og passe på at de tar hensyn sånn at det ikke koker over etter 1000 irritasjonsmomenter og lite opplevd respekt. Ble veldig glad når jeg slapp å ta mer diskusjon om drinkenivået, siden det faktisk var noe han skjønte selv kjente jeg. =O)

Skrevet

Så flott at dere var enige!!! Kjekt når ting løser seg slik!!!

Vi har hatt 3 ukers grense, men han kan selvfølgelig ta seg noen øl/vin, så lenge han ikke blir full av det nå. Så lenge det er slik at han er fullt kjørbar innen noen timer (hadde jo ikke tatt seg noe å drikke mens jeg satt med rier, så regner jo med at om han tok seg 2-3 øl og riene startet 5 timer senere så var det ikke mer i promille).

Så han får lov til å kose seg fremdeles, men ikke noe tull. Trenger ham når jeg skal inn på føden, som støtte, kan ikke ha med en mann som står og kniser og ler under riene mine, hehehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...