ano`num *17.03.10* Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Må ikke være så fryktelig varmt, men det må være en god norsk sommer. Minst. Ikke overhengende fare for regn..... Så bør det være stille og rolig. Gode forhold om en skulle bli syk. Familie med 3 små barn hvor ene er kronisk syk og har en lei tendens til å bli dårlig hver gang vi prøver å dra på ferie. *sukk*
Piken på landet Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 I oktober er vel sesongen over de fleste stedene som går under definisjonen "syden". Kan hende noen arrangører fortsatt har litt i Tyrkia eller Kypros, men når en reiser når seongen er på hell, så bærer det litt preg av det. Vi reiste til Tyrkia i oktober i fjor, sikkert siste turen nazar hadde til Tyrkia det året, og da va de f.eks utsolgt for is flere steder. En kan oppleve at resturanter er stengt for sesongen osv. Det stedet charterturene går hele året, og som ellers oppfyller de kravene du har er jo kanariøyene. Jeg sysn kanariøyene er fryktlig kjedelige, men du har vel kanskje ikke behov for de store utfluktene :-) Det går også turer til Egypt i oktober, men er vel kanskje ikke drømmestedet viss en skulle bli syk....
A0rigas Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Kypros er herlig i oktober. Rundt 30 grader og det går også an å dra til "partystedene" fordi sesongen er over og det ikke er så mye festing som midt på sommeren.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Vi reiser til Hellas (peloponneshalvøya) i sept/okt, og forventer en god temperaturer:-) Men litt småregn må vi nok også regne med en dag eller to, tror jeg. Men pøser ikke som i Norge, og går fort over. Du kan gå inn på storm.no og se på årlige gjennomsnittstemperaturer på steder du kan tenke deg å dra. Det gir en indikasjon:-)
Ildfluå Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Jeg kan bare anbefale Tenerife! Det er deilig klima. Og veldig tilrettelagt for vogner og rullestoler. Masse flotte restauranter og uteplasser langs strandpromenaden. Jeg har reist mye, men vi er enige i at Tenerife er perfekt for oss med barn. Og når vi blir eldre likedan. Det er rent og ryddig ute, og hyggelig. Var nettopp en uke på Kreta, men kan ikke sammenliknes! Kreta er skittent, støyete, trafikk og ja. Nei sjekk ut tenerife er mitt råd. Ingen biler, skikkelige sykehus i nærheten og er etablert som turist sted.
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2010 Har du et sted og gjerne et hotell å anbefale?
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Var det meg du spurte ? I såfall kan jeg anbefale dette : http://www.holidaylettings.co.uk/rentals/ermioni/18711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå