Picea abies Skrevet 9. juli 2010 #1 Del Skrevet 9. juli 2010 Etter å ha kommet tilbake på jobb etter ferien følte jeg meg usedvanlig slapp og trøtt. Jeg trodde først jeg fortsatt var i feriemodus, men det ga seg liksom ikke, og da jeg tok en positiv graviditetstest tidligere denne uka, og leste litt om symptomer etc gikk det opp for meg at dette kanskje faktisk var graviditetssymptomer.(vi har prøvd siden mars, men vi har dabbet litt av siden det ikke skjedde med en gang). Problemet mitt nå er at jeg er så HIMLA trøtt og kraftløs. Jeg våkner utslitt og forblir det dagen i gjennom. Jeg jobber i relativt stor lekebutikk med høyt tempo (ikke rom for kassasliting og teksting her). Mye fysisk arbeid, og topp kundeservice forventes 24/7. Jeg elsker jobben min, men syns det er slitsomt og trist når jeg ikke har noe energi, orker knapt å løfte en eske! I tilegg til 100% stilling, har jeg ett nystarta designfirma og vi jobber på ett kjempeprosjekt for neste år OG jeg er kunstfotograf og forbreder 2 utstillinger nå i løpet av kort tid. (og i dag ble jeg faktisk spurt om å ikke prøve meg som betalt utstyrstester for fiske -og turutstyr:p) Nå ble det litt mye info her.. Jeg bare.... skal man fortsette på jobb selv om man er sånn? Er det sutrete klaging, eller vil legen høre på meg? Er det andre her med 100% utfordrende stllinger som kjenner presset, symptomer eller har gått ned i stilling? Jeg er 4 uker + 5 Andre plager er stikkinger, støl og sliten korsrygg/rygg. For ikke å snakke om dopauser 1 gang i timen på jobb... Og må jeg da si ifra med en gang om graviditeten på jobb, FØR jeg eventuelt går til lege? Jeg er så usikker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142075496-hvor-langt-g%C3%A5r-man/
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #2 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg ville nå først prøvd å kutte ut alt utenom jobben.. En sykemelding handler om i hvilken grad man er arbeidsfør, og da må man selvsagt se på hva man bruker tiden sin på utenom jobben også.. Høres ut som at du er vel så sliten av alt du har på gang utenom jobben, og da blir det jo feil at jobben skal "svi" pga det... Man skal ikke få sykemelding for å få overskudd til fritidsinterresser.. Kutt ut en del etter jobb først, og funker ikke det SÅ kan du tenke på å snakke med legen.. Trøsten får være at det er svært vanlig å ha det slik i begynnelsen av svangerskapet, og det går som oftest over ganske fort.. Mener å huske at jeg hadde en uke helt i begynnelsen hvor jeg var utslitt og la meg klokken 20 hver kveld og så gikk det over.. Man blir mer sliten av å være gravid, og må ta hensyn til det når man planlegger jobb og aktiviteter utenom.... Lykke til med svangerskapet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142075496-hvor-langt-g%C3%A5r-man/#findComment-142080247
Nisand Skrevet 12. juli 2010 #3 Del Skrevet 12. juli 2010 Veldig enig med det andre innlegget her. For min del blir jeg nesten sliten av å lese om alt du driver med Ikke rart at kroppen din sier fra. Synes du bør kutt ned på det du driver med utenom jobben. Kanskje utsette utstillinger og uten tvil takke nei til å bli ustyrstester. Skjønner godt at det er spennende å holde på med, men for meg virker det som du jobber 200%. Og hvem orker det i lengden, enten man er gravid eller ikke. Hadde du kuttet ned på dette kan det jo hende du hadde hatt litt mer overskudd til jobben din. Og om det ikke fungerer så kanskje ta en prat med legen? For meg ville det hvertfall bli feil å være sykemeldt fra jobben sin, for så å ha så mange "jern i ilden" på fritiden. Tviler på at en arbeidsgiver ville like det noe særlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142075496-hvor-langt-g%C3%A5r-man/#findComment-142082985
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Del Skrevet 2. august 2010 Husk at om du blir sykemeldt fra jobben i lekebutikken, så kan du heller ikke jobbe med eget firma, eller som utstyrstester, eller ha andre jobber der du tjener penger, det vil NAV se på som å svindle systemet. Da må du bli sykemeldt fra disse jobbene og... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142075496-hvor-langt-g%C3%A5r-man/#findComment-142151024
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå