Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

onsdag den 23 juni startet jeg med rier på kvelden, trodde ikke det var rier med engang selvom de kom med 10 min mellomrom. kl 23.00 ringte jeg inn til føden for å høre med de om jeg burde komme inn på sjekk, de mente det var lurt siden jeg var andregangsfødende. så da ringte jeg eksen og ba han om å komme for å passe han som lå i senga si og sov.

satt meg i bilen i 24.00 tida og kjørte inn til sykehuset selv med rier som kom vært 10ende min. var framme i halv ett tida. kom inn på kontroll, hadde da 3-4 cm åpning. var egentlig veldig skuffet for at det var så lite. tuslet meg en tur rundt på sykehuset. var redd alt skulle stoppe opp.

tok en ny sjekk 02.30 tida hadde da bare litt over 4 cm.lå 1 time i senga og vrei meg, syns riene var ganske vonde allerede. hu sjekket på nytt i 03.30 tiden og da var det nesten blitt 5 cm. tok en evighet dette følte jeg. så gikk vannet og riene ble mye vondere så jeg jeg tok meg en tur i badekaret, hadde da fått lystgass, så jeg satt der og plasket i 1 times tid, spiste brødskive mellom riene og supte på lystgassen for harde livet. riene var jævlige nå for de kom så tett.

jeg orket til slutt ikke å sitte der mer så jeg gikk opp av badekaret, jeg bestemte meg da for etter en halvtimes tid at jeg ville ha epidural. hun sjekket åpning og jeg hadde bare 6 cm åpning, for en nedtur.. men da hadde jeg jo god tid til å sette epidural.

anestesilegen kom og det var helt jævlig å sitte helt.rolig mens han skulle sette epidural, jeg hadde da rier som kom som haggel, hadde 2 rier rett etter hverandre og 30sek pause også kom det 2 nye. sånn holde det på mens han satte epiduralen. endelig var han ferdig, men før han hadde kommet seg ut døra, så skriker jeg at jeg må presse, jordmor river av meg klærna og på en pressrie kom lille gutten ut.

jeg gikk fra 6cm til full åpning på 10 min, fytti det var helt forferdelig vondt.

kl 05.32 kom lille Marcus til verden, han var 2850gram og 46 cm lang. han kom 3uker og 2 dager før termin. og selvfølgelig verdens fineste:)

vi har vært inn og ut av sykehus nesten hver dag siden han ble født pga gulsot og høyt vektap. han gikk ned over 300gram. han har enda ikke tatt igjen fødselsvekta, men nå legger han hvertfall på seg og spiser mye mer selv. så det går framover:)

nå er jeg ei lykkelig tobarnsmor til 2 fantastisk nydelige gutter:)

lykke til videre alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så myyyyye !!!

Mi snuppe kom tre uker før, med gulsott....kjenner følelsen m lyskasse og d søm følger med.... Bra d går rett vei med han :-)

Kos deg som bare det !!!

Skrevet

Gratulerer så masse, godt han er på bedringens vei. Klem.

Skrevet

Gratulerer! :-)

Klem

Skrevet

Gratulerer såååå masse!

Jeg gleder meg sånn til å treffe tulla mi også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...