Gå til innhold

Skjer det noe galt nå? Tok Hcg fredag 2. juli og da var den 1500. Tok ny Hcg i dag, 9.juli. Dessverre var Hcg bare steget til 4000...

2barnsmor-2012♥♥?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg livredd for at hjertet ikke har begynt å slå, og at Hcg stagnerer... Hjertet skulle jo begynne å slå denne uken... er dette tegnet på at embryoet ikke er levedyktig? Vær så snill å svar meg snart!

Fortsetter under...

Uff, dette er et innlegg jeg ikke har lyst til å svare på da jeg dessverre tror at det er dårlige nyheter... hcg fordobler seg som du sikert vet ca. hver 48 time, så hcg burde jo ha vært min. 12 000 eller mer i dag... Jeg har dessverre mange erfaringer med hcg økninger som ikke går veien... Var det ingen på sykehuset som kunne svare deg? Er det mulig at det var 2 og at det nå bare er 1? Det vet jeg ikke så mye om hcg økning hvis det var 2 og så blir bare 1...

Jeg ville ha ringt til en fødeavd og spurt om å prate med en jordmor eller gynekolog som kan mye om hcg!

Lykke til, jeg håper jeg tar feil!!!!

Min kjære venn, jeg har heller ikke noe fasit svar til deg.....

Men hvor tok du prøven, hos lege eller på sykehus? Var det ingen der som kunne forklare deg litt og som du kunne spørre.....skal du ta en ny prøve eller???

Unner deg ikke en slik uvisshet dette fører med seg, håper du får svar snart, enten det skulle gå den ene eller andre veien:/

Oversender mange varme klemmer.....

For en påkjenning dette har vært i kveld... helt uvirkelig grusomt... Skal ta ultralyd i morgen før vi drar på ferie for å få visshet. Har i perioder nå vært helt sikker på at toget har gått... Verdiene/stigningen på Hcg blir jo litt annerledes når jeg bare en dag før målingen på 1500 (20 DPO) var 940 (19 DPO uke 4+5) til 4000 (27 DPO, uke 5+6). Da blir det ikke såå ille...? På Ahus sa laboratorielegen at fra 2-5 uker etter siste menstruasjons første dag dobler Hcg seg ca. hver 1 1/2 døgn. Fra uke 5-10 dobler Hcg seg hver 2.-3. døgn. Når jeg tenker etter, synes jeg nå at murringene i livmoren har avtatt litt de siste dagene. Eller er det bare innbildning fordi jeg er så pessimistisk nå? Og jeg som bare skulle ta en siste Hcg før ferien for å ha enda en positiv bekreftelse... Tok den på jobben, så jeg har ikke diskutert den med noen fagpersoner.

Å, jeg håper UL viser at alt er bra og at spiren din vokser!!! Lykke til og jeg håper du får en kjempefin gravid ferie!

mange klemmer

Annonse

Takk! Har ikke fått tatt ultralyd fordi volvat ikke gjorde det på lørdager,så da orket jeg ikke å styre mer. Har snakket med min fetter som er allmennpraktiserende lege. Han sa at dette ikke er noe å bekymre seg for, fordi stigningen er det viktigste. Han tror dette går bra! Jeg er urolig og dette la en demper...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Ja husk at det er vanlig at verdiene stagnerer litt mere når du kommer et lite stykke på vei. Det er som du selv har skrevet og fått beskjed om slik at fordobling bare skjer i begynnelsen.

Det er heller ingen fasitsvar på hvordan verdiene skal være så å kun se på de kan gi et uriktig bilde.

Prøv og slappe av og nyte ferie. Men dersom du er veldig urolig er det kanskje verdt å ta en UL på mandag dersom du har muligheten til det. Men husk at det ikke er uvanlig at man ikke ser noe hjerteslag før man kommer til uke 7!

Masse lykke til!

Håper alt står bra til 2barnsmor!

Er jo som de andre jentene her sier, at hcg kan variere veldig fra person til person og at den stiger mest helt i begynnelsen. Har hørt om flere der hcg ikke har fordobblet seg, men at alt er normalt allikevel. Håper dette er tilfelle for deg også! Krysser alt jeg har for deg og spirenXXXXX Har du fått time til UL? Hvor mange uker er du nå?

Masse lykke til!!

Tusen takk for oppmuntringer, det trenger jeg virkelig!! Er på ferie i utlandet så det er lite jeg fåt gått inn på nettet. Er i dag på 6+3. Ingen tegn til blødning, ømme pupper, murring iblant. Har vel bestemt meg for å la ultralyd og ny Hcg ligge, heller prøve å nyte ferien. Hvis embryoet er dødt, eller det er en tom fostersekk, vil Hcg stige da? Jeg hadde jo fin dobling lenge, inntil den siste Hcg. Og vil jeg ikke snart begynne å blø, gjerne med smerter, hvis jeg mister? Ingen kvale ennå, men synes at aerola særlig rundt den ene puppen er større. Oppdaterer dere etterhvert! Og takk igjen for støtten!! Klem : -)

Heihei :)

Da dem fant tom fostersekk på meg steg hcg nivået fortsatt, og nå når jeg er gravid så stagnerte hcg nivået noen dager. Jeg har vært på tre UL og sett hjerte banke og alt så ikke gi opp håpet :) senk skuldrene og kos deg i ferien :)

Lykke til :)

Klem fra meg :)

Takk for støtte! Har bestemt meg for å ta en ultralyd + hcg denne uken. Jeg håper så inderlig at alt er normalt, føler tilstanden er veldig stabil nå. Er i dag på uke 7+1. Jeg lover å holde dere oppdatert! :-)

Annonse

• 2 uker senere...

Begynte å blø uke 8+3, og ny ultralyd viste at jeg hadde spontanabortert og alt var ute. Det er jeg veldig glad for så slipper jeg utskrapning. Så da hadde jeg ikke MA men SA. Jeg er helt forsonet med at det gikk galt og prøver igjen til høsten. Sommeren ble ikke som jeg hadde håpet på, men nå er det snart høst og det er min favorittårstid. Så jeg ser fremover igjen, til mørke kvelder og stearinlys.

Hei kjære deg:)

Tenkt masse på deg og det var så hyggelig å se du hadde vært her inne og skrevet:) Håper du snart er tilbake med en ny positiv test, som skal vare helt ut tiden:)

Varm klem fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...