mammas skatter <3 Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 for d første så har e pumpa i 7,5 mnd all mat gutten min har fått.lillegutt hadde vansker for å ta bryst. men no e e utroli lei. har gått ned til 2 pumpinger om dagen. men sitter ca 2,5 t, altså da 5 timer om dagen. grunnen til så lang tid på pumpinga e fordi e må tømme heilt brysta for ellers får e tett melkeganger med en gang, og så tror e d kommer seint me melka ut. e så lei av å pumpe men psyken min får me ikke til å slutte. hadde alti drømt om å kunne få amme og mener gutten har best av melka mi i starten og no så e d fortsatt melk han mest får av mat. grøt på kvelden og så får han smake på alt. men bryr seg mest om melk. har da hatt far heime fra fødsel for e har bekkenplaga fortsatt og klare me ikke uten hjelp fra far til å ta me av gutten. men no e d mye som skjer framover som gjør at d beste e å slutte å pumpe. noe psyken min fortsatt ikke heilt e eni i. (sliter med angst og veit ikke koffor, men har ikke lyst til å gi mme siden gutten fortsatt liker best melk) men når e klare å skal slutte å pumpe så blir d største problemet. kosn skal e klare å slutte av med pumpinga uten å få betennelse. første barnet så har ikke erfaring med ammeslutt heller.??????
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Skjønner du er i en vanskelig situasjon. Jeg vet desverre ikke hva jeg skal si til deg om dette da jeg aldri har pumpet. Kanskje du kan snakke med helsesøster eller ammehjelpen?
Magia Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Vet det finnes tabletter man kan ta for å slutte å produsere melk. Ellers er det vel å pumpe kun når det sprenger, og ikke tømme brystet helt, så vil produksjonen gå ned. Vet ikke åssen dette fungerer når man har lett for å få tette melkeganger (har det selv, men ammer enda, så har ikke måttet slutte enda). Vel, det var den praktiske biten. Den psykiske biten tror jeg du bare må jobbe deg gjennom selv. Du har virkelig gjort din innsats for at han skulle få i seg morsmelk! Tror nok du bare må hoppe i det, og ta den reaksjonen som kommer og jobbe med den. Men du skal ikke ha dårlig samvittighet! For det første har han fått mye morsmelk, og om du slutter å pumpe har du ekstra mye tid til å kose, leke og tøyse med han. Han trenger det vel så mye som han trenger melka di. I tillegg så er mme et veldig godt alternativ, og ingen barn har tatt skade av å få dette. Lykke til! Håper det ordner seg for deg..
mammas skatter <3 Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2010 tusen takk for støtten begge to:) har prøvd me ammehjelpen på nett. de ga råd me å begynne på vanlige p-piller. men d er ikke aktuelt for meg. for vil ikke tilføre kroppen hormona ijen siden e hadde vansker for å bli gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå