Gå til innhold

Vasking av klær til gutt på 3 mnd. før han bruker de. Nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså når klærne er nye.

Man skal jo vaske de før de brukes når de er nyfødt pga kjemikalier. Men hvor lenge må man holde på med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke nye klær før jeg har vasket de på meg selv heller jeg, derfor får unga samme servicen:) Mest pga at mange antagelig har tatt på de i butikken, og jeg ikke aner hvilken behandling de har fått før jeg kjøpte de. Med det sagt så tror jeg ikke det er direkte farlig å ha på seg nye klær uten å vaske de. Mest bare følelsen av at de er renere etter en tur i maskinen:)

Skrevet

Nye klær kan inneholde rester etter kjemikalier så jeg synes det er greit å vaske alle klær før de tas ibruk.

Skrevet

Enig, jeg vasker klærne før mini bruker dem.

Fireåringen sine klær er jeg ikke alltid like nøye med, men vasker stort sett før bruk til han også.

Skrevet

må bare si at jeg har aldri gidda å vaske nytt tøy!

ingen her i hus har tatt no skade av det!!!

syns jeg vasker nok tøy fra før av jeg!

Skrevet

Vasker til ungene, de er 2 mndr og 2 år gamle. 2-åringen har hatt moderat med eksem, men er ganske bra nå for tida. Likevel fikk hun rødt og hissig utslett da jeg ikke vasket en ny kosebamse her for noen få uker siden. Mine egne klær vasker jeg aldri før bruk.

Skrevet

Her i huset er det bare mannen som bruker nytt tøy uten å vaske det først. Jeg vasker ihvertfall alt som skal være inn mot kroppen og plagg som lukter kjemisk eller føles stive.

Jeg er mer redd for kjemikalier i nye klær enn bakterier. (Hvor godt og lenge trives egentlig bakterier på tørt bomullstøy?)

Skrevet

vasket de nye klærne hans jeg:) Han fikk masse nye klær av ei stolt oldemor som har vært i tyskland:) Vasket alt jeg:) Så da slipper jeg tenke på det:)

fortsetter med den en stund:) Jeg vasker ikke klærne mine før jeg bruker de når de er nye altså...!

Skrevet

Jeg vasker alltid nye klær til lillegutt (7 mnd) før han skal bruke dem. Og det kommer jeg nok til å gjøre noen år :) Slurver av og til med det til meg selv, men jeg så senest i går at det sto utenpå pakken til et nytt sengesett jeg kjøpte på Kid, at de anbefalte å vaske det før bruk, pga kjemikalier fra produksjonen kunne sitte igjen i stoffet. Så jeg regner med at det samme sikkert gjelder for klær...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...