Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken som er ansatt ved eit sjukehusapotek her? Lurer sånn på dette med ammefri.. Vi er jo statlig ansatte, men sjefen min og tillitsvalge meiner statens personalhandbok ikkje dekker oss. Og at eg dermed ikkje har rett på 2 timer ammefri.. Noken som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men vær forberedt på å møte litt motstand. Å bare "ta seg fri" i apotek sammenheng er ikke lett. Jobber selv i Boots-kjeden, og fikk et par "stygge" blikk fra sure ansatte som måtte jobbe ekstra pga jeg tok ammepause.

Men det passer jo aldri å ta pause i apotek. Ihvertfall ikke hvis dere har mange kunder. Så stå på! Du har full rett til det!

Skrevet

Ja, har lest det som du la link til. og viste det til tillitsvalgte, men ho meiner fortsatt at det ikkje dekker oss... Derfor lurer eg på om det er eit unntak for sjukehusapotek.. Om dei har bytta ut den "retten" for noke anna eller noke sånt? Huff, blir så forvirra! Og litt skuffa, har egentlig permisjon endå, jenta mi er ikkje 8 mnd endå, men jobben sliter med sommervikarer, så ville hjelpe med å jobbe endel no i juli, men vil jo ikkje miste melka pga det..

Skrevet

Er du ansatt i staten, så har du rettighetene som andre ansatte i staten har. På sykehuset her tror jeg det er en vanlig apotekkjede som ligger inne på sykehuset, så de er nok ikke ansatte i staten og har ikke de samme rettighetene som andre i staten. Ta frem arbeidskontrakten din og se hva som står i den.

Skrevet

Sykehusapotek er eid av staten, dermed har du rettighetene som statlige ansatte har. Jeg tror de rett og slett prøver å lure deg til å jobbe.

Ta det opp med farmasiforbundet hvis du er medlem?

Skrevet

Ja, kan begynne å lure... syns jo det virker logisk at vi har samme rettigheter, men blir jo usikker når tillitsvalgte meiner eg har feil også, ho skal jo "vere må mi side".. Får snakke med sjefen igjen og viss det blir problem får eg gå videre..

Takk for at dåke tok dåke tid til å svare! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...