Gjest Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 bebis er 4 uker og helsesøster sier han har kolikk. Han sover ikke, og gråter og er urolig. Masse luft i magen og avføring ca 10 ganger pr døgn (grønt slim/skum). Dette er da med morsmelk... Jeg har lyst å prøve Nutramigen for å se om han kanskje ikke tåler melk. (Han ble verre av NAN da jeg prøvde dette). Noen som har erfaring med dette? Hvor mange dager bør han spise før jeg ser bedring? Hvordan er avføringa på deres bebis? hjeeeelp...
Trultetryne Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Har du prøvd med minifom? Jenta vår ble bedre over natten etter at vi begynte med dette. Hun fikk også bare morsmelk. Hun gråt mye, hadde skummende avføring og masse luft i magen. Virker det så har det nesten umiddelbar virkning. Det er kanskje verdt et forsøk før du kutter ut amming?
Kitty78 Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Avføringen høres helt normal ut også hyppigheten, men angående gråtingen og uroligheten. Har du forsøkt å kutte ut melk? Jeg mener da alle melkeprodukter. Prøv det noen dager og se... Hvis det blir bedre så kan du kutte det ut noen uker før du forsøker deg forsiktig med melkeprodukter igjen.
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 vi gir sukkervann.... kan godt prøve de pillene fra apoteket. Helsesøster hadde ikke tro på de.. Jeg er laktoseintollerant, så jeg spiser ikke melkeprodukter. Men mm inneholder laktose.... Fortvilende situasjon...
cz77 Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Babyen min hadde noe av det samme. Dvs. ikke skummende avføring men smerter og luft. Fant først ut at han fikk for lite mat, så ga nan i tillegg til morsmelk. Begynte å merke et mønster, 30-60 minutter etter han fikk dette ble han værre. Forsøkte også minifoam dråper og det hjalp på luften, men han hadde smerter likevel. Siden jeg reagerer om jeg får i meg mye melkeprodukter så tenkte jeg at det kostet så lite å prøve noe annet, så ga han nutramigen. Jeg fikk en "ny" baby, som sov om natten og smilte og var tilstede. Utslettet i ansiktet gikk også bort. Absolutt verdt et forsøk, hjelper det så merker du det på kort tid. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 hvor lang tid gikk det til deg før du fikk bedring? Lurer på hvor lenge jeg skal pumpe meg, tilfelle tilbake på mm igjen:)
Jerry 82 Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Vi hadde noe av de samme problemet når minstemann her i huset var 3-4 uker, og jeg trodde det var kolikk. Var med ammehjelpen pga litt ammetrøbbel i starten, var sår pga melkespreng. Jeg hadde begynnende brystbetennelse flere ganger siden han ikke tømte brystet skikkelig, hadde veldig masse melk. Da kunne ammehjelpen fortelle meg at spedbarn kan få kolikksmerter pga for stor melkeproduksjon, de får bare i seg den første sukkerholdige melken, som ikke metter nok, dette merker en ofte med skummete grønn avføring. Nå vet jeg ikke om dette er tilfelle hos deg, men tenkte jeg kunne nevne de. Jeg fikk hjelp til å minske melkeproduksjonen, og ga alltid bare av et bryst, ventet med å gi mat til han var skikkelig sulten og lot han ligge lenger (ikke små hyppige måltid). Hun sa at de bør ligge min 20 min på ene siden før man tilbyr det andre brystet. Da merket vi bedring etter kort tid. Men nå vet jeg ikke hvordan det er med deg og melkeproduksjon og hyppighet på amming da?
Gjest Skrevet 10. juli 2010 #8 Skrevet 10. juli 2010 Her bruker han lang tid på amming, og tror derfor brystet blir tømt skikkelig. Trodde først jeg hadde for lite melk, derfor han fikk NAN som tillegg.. Han ville også på puppen ofte, derfor trodde jeg han aldri ble mett...
Grand Old Lady Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Heisann, min baby er Nutramigenbarn. Han ble født 10 uker prematurt og det var sannsynligvis umoden tarm som gjorde at han ikke tålte morsmelk. Veldig hyppig og tynn avføring, samt dårlig vektoppgang. Melken rant liksom rett igjennom uten at kroppen hadde gjort nytte av den. Vi hadde ikke inntrykk av at han hadde noen magesmerter i forbindelse med dette. Som prematur fikk han aldri helt dreis på amminga heller, så jeg har ikke forsøkt mer med morsmelk. Nutramigen går ned på høykant, og avføring og vekt normaliserte seg med en gang. Håper dere finner ut av det, det er vondt og frustrerende å se at babyene ikke har det bra. Lykke til.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 Her er junior allergisk mot både melk og egg. Forsøk å holde deg borte fra egg/eggeprodukter en ukes tid, kanskje det er hos dere også?
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #11 Skrevet 11. juli 2010 Vi startet med Nutramigan på fredag nå, i tillegg gir vi sukkervann når han gråter. Vi har hatt to fine dager.. Men aner ikke om d er tilfeldig, eller hvilken av de to som "virker" (krysser fingrene)... Jeg pumper i tilfelle jeg skal amme igjen... Vanskelig med disse små når de ikke kan prate og si hva som plager dem:(
Daydreamer 81 Skrevet 11. juli 2010 #12 Skrevet 11. juli 2010 Hei. Har du prøvd å holde deg unna KUMELK? ost, og lignende.. Dette ga gutten vår krampelignende gråt på kvelden på grunn av magesmerte i samme alder! Han ble RASKT bedre da jeg sluttet å drikke melk. Prøv det! Lykke til
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #13 Skrevet 11. juli 2010 Takker for svar, men jeg er laktoseintollerant, så jeg spiser ingenting med melk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå