Mrs Mon-e Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Vi drar på ferie på mandag og har et flaskebarn. Vi kan vaske flaskene selv på rommet, men får ikke kokt dem(sterilisert dem). Har dere noe tips? Er det greit å spørre om hotellet kan koke 5 flasker i gangen?
Kengurine Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Hei Vi har brukt å ta med en vannkoker og koke flaskene oppi den. God ferie
Sweet Amber Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Jeg synes det var verd det å kjøpe en sterilisator:) Litt svær å ha med på tur, men flaskevaskinga blir såååå mye enklere og dessuten kan flaskene stå i sterilisatoren mellom vask og bruk og holder seg rene og pene. http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=SCF278/02&scy=no&slg=no
assisi Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Hotellet burde ikke være fremmed for å gjøre dette- kommer vel an på hva slags hotellstandard dere har valgt. Bedre hoteller har jo oftest bedre service... Hvor stor er babyen da? Dersom den er mer enn 3-4 måneder holder det vel med å koke flasken i vannkoker som skrevet under her. Da ville jeg brukt flaskevann i vannkokeren for sikkht skyld.. Men dersom babyen er yngre må jo flaskene steriliseres grundigere, da holder det jo ikke med et oppkok...- men må jo kokes flere minutter... Jeg ville sjekket med hotellet før avreise:-)
assisi Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Hotellet burde ikke være fremmed for å gjøre dette- kommer vel an på hva slags hotellstandard dere har valgt. Bedre hoteller har jo oftest bedre service... Hvor stor er babyen da? Dersom den er mer enn 3-4 måneder holder det vel med å koke flasken i vannkoker som skrevet under her. Da ville jeg brukt flaskevann i vannkokeren for sikkht skyld.. Men dersom babyen er yngre må jo flaskene steriliseres grundigere, da holder det jo ikke med et oppkok...- men må jo kokes flere minutter... Jeg ville sjekket med hotellet før avreise:-)
blomstre Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Til dette finnes det et genialt produkt: - Medela Quick Clean Microwave Bags - til sterilisering i micro (aliance apotek forhander medela produkter) http://medgrid.medela.ch/ISBD/breastfeeding/products/quickcleanbags.php Føles lettere å finne en micro du kan bruke ennå få hotellet til å koke for deg. Jeg har også hørt at det skal finnes engangsposer som kan brukes oppi flaskene. Posen kastes etter bruk, kun smukken er blitt skitten, mens flasken kan brukes med en ny pose neste gang. Da slipper man jo unna med å bare vaske og steriliserre smukkene. Jeg har imidlertid ikke funnet noe slik selv, men det kan jo være verdt å ta en runde i babyutstyrsforetninger og høre? Ellers finnes det engangsflasker, men de må kjøpes i et stort kvanta og da blir det fort veldig dyrt.
Pinnus Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Vi har en microsterilisator som er veldig grei. Koster 200kr på Barnas Hus. Den veier ingenting, og tenker at de fleste hotell klarer å hoste opp en mikrobølgeovn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå