Floriann Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Hei, jeg har en liten jente med tynt, mørke blondt hår. Flere venniner sa til meg at hvis jeg ville at dattera mi får masse hår senere, bør jeg barbere hodet hennes nå. Hun er 14 måneder gammel, og jeg lurer... er det sant ?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Aner ikke...Men venninna mi har gjort det med sin gutt i håp om det samme Har ho mye hår da nå da? Vil vel ikke syns så mye uansett Om du gjør det mener jeg...
Floriann Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 Takk for svaret Ja, en av venninene som har gjort det viste meg dattera si ... vel, jeg så ikke forskjellen, jeg mener, hun hadde jo langt, normalt hår. Men jeg ble bare litt redd fordi at jeg synes at det blir drastisk å måtte barbere hodet til dattera mi nå. Jeg vet at de blir født uten hår, men men.
Lea Laus Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Off, nei ikke gjør det. Det er en gammen myte. En får ikke flere hårsekker av å kutte håret liksom Men hårstråene kommer til å virke tykkere med en gang, samme som på leggen etter at en har barnert de. Men det vil ikke bli tykkere. Så vær så snill å ikke gjør det!
second_time Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Ei venninne av meg gjorde det med babyen sin. Babyen så ikke ut i måneskinn etterpå ;0) Jeg tror neppe det hadde innvirkning på hårveksten, men når hun ble eldre fikk hun nydelig langt og tykt hår. Så du gjør det nok lurt i å smøre deg med tålmodighet :0)
Floriann Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2010 Jeg tror jeg skal prøve talmodigheten Jeg prøver gamle kjerringsråd senere, når hun får langt hår. Som å klippe hårspisene når månen er ny for eksempel, slik at håret gror fortere.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 hallo, vi snakker om små barn her!!! hvorfor i all verden skal det spille så stor rolle om de har mye hår eller ikke? snakk om å være desperat! hvorfor i all verden skulle du barbere hodet på et lite barn? eller klippe hårspissene når det er nymåne eller hva det var? tror noen har fritidsproblemer her...
Floriann Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2010 Fritidsproblemer ? nei, egentlig ikke ... jeg har ofte klippet hårspissene mine når det er nymåne siden jeg er barn, og mora mi, bestemora mi gjorde det samme. Jeg har fortsatt (til tross min alder) ganske langt og tykkt hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå