Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig klart å karre meg opp i en stol etter å ha nesten besvimt i dusjen. Mens jeg skylte ut balsamen hang jeg mot kabinettveggen og så tredobbelt. Jeg fikk kasta et håndkle rundt meg og lagt med på senga litt og har klart å få på meg litt klær nå. Selv om jeg har fått i meg væske og fått satt meg ned er jeg fortsatt svimmel her jeg sitter. Siden når ble det vanlig å være svimmel sittende?!

Jeg kan knapt gå på butikken uten at det svimler for meg, og turen jeg hver dag skal gå blir det aldri noe av. Jeg kommer meg jo knapt til postkassa..

Blodtrykket er fint, det sjekka jeg igår. Men hva er det som skaper denne svimmelheten egentlig? Jeg blir ihvertfall fullstendig utmatta av det :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg veit ikke hvor langt du er på vei, men når babyen blir så så stor så kan den trykke bort på en nerve som gjør at man blir svimmel. Ikke farlig ettersom jeg forsto. Øynene mine kan plutselig " svømme rundt " i noen sekunder.. andre ganger har jeg besvimt, men det er pga veldig blodtrykksfall som plutselig kommer og går flere ganger i løpet av en dag.. prøv å mål blodtrykket ditt når du føler deg svimmel og mål igjen når det har gått over.. kanskje faller det litt mye slik at du blir svimmel? ..

Skrevet

Jeg er bare tjue uker, så størrelsen på knøttet er ikke så mye å skryte av enda. Jeg har lest om det at man kan bli svimmel av å ligge på ryggen, spesielt utover i svangerskapet, men det har jeg ikke merka noe til. Det kommer bare når jeg står oppreist en fem minutters tid av gangen, og sånn har det egentlig vært en stund allerede. I tillegg får jeg en slags akutt kvalme samtidig med svimmelheten, men den gir seg når jeg legger meg ned.

Fram til sommerferien måtte jeg sette meg ned ved enhver anledning på jobb, og det er ikke bare lett i mitt yrke. Jeg føler meg bare så utrolig hemma, jeg får jo knapt til å lage middag, for etter noen minutter ved grytene må jeg gå og sette meg ned..

Skrevet

Du får være forsiktig nå Miss Snow. Jeg merker svimmelheten om jeg er for mye i sola og ikke får i meg nok drikke. Blodtrykket mitt er også fint. Er 24+5 i dag. Kan du ikke ringe legen om dette vedvarer veldig? Ikke noe godt å være ekstremt svimmel. Pass i hvertfall på å få i deg masse vann og mat og hold deg i skyggen nå i denne varmen.

Skrevet

Ja, den sola holder jeg meg langt unna. Den tåler jeg dårlig i utgangspunktet ;)

Jeg prøver å drikke mye vann og er stort sett ganske flink. Merker godt på hodet om det blir for lite vann :) Blir nok til at jeg ringer legen om det vedvarer, så får man tro at det finnes en løsning på det. Har slitt med svimmelhet tidligere om sommeren, men da har blodtrykket vært helt på bånn. Men nå skulle jo alt være i orden, sånn egentlig..

Skrevet

Prøv også å få i deg litt sukker, for å få opp blodsukkeret ditt. Det kan hjelpe ved svimmelhet. Kanskje du har veldig lavt blodsukker nå???

Jeg holder meg langt unna sola også nå. Orker rett og slett ikke å sole meg nå som jeg er gravid. Vanligvis så liker jeg å sole meg. Men nå blir jeg bare uvel av denne varmen. Ja, ring legen om svimmelheten fortsetter. Men da jeg holdt på å svime av, da jeg var i uke 15, så måtte jeg få i meg brus og la meg nedpå.

Skrevet

Jeg stappa i meg et par sjokoladebiter og det hjalp littegrann. Ihvertfall en liten stund! Da jeg ble så uvel istad hadde jeg akkurat spist, så blodsukkeret burde jo være ganske bra i teorien. Men om det er blodsukker, blodfattighet eller noe i det hele tatt er et mysterium ;)

Huff, kan ikke si jeg gleder meg til hverdagen om jeg må ut på tilkallingsvikarmarkedet i august altså :( Der får man ikke tilpassa hverdagen i det hele tatt, slik jeg til dels fikk gjort i mitt faste vikariat som jeg hadde fram til sommeren.

Skrevet

Hmm. Du bør i hvertfall få sjekka dette opp hos legen om svimmelheten bare fortsetter og det ikke bedrer seg. Blodsukkeret er i hvertfall lavest om morgenen og ikke reis deg for brått opp da du står opp/reiser deg når du har ligget. Viktig at du tar hensyn til kroppen nå. Ikke press deg til noe framover.

Skrevet

Hei

Har du sjekka om du har nok jern?Da jeg var svimmel og utmattet hadde jeg for lite jern....

God bedring :)

Skrevet

Jeg tror ikke jern har blitt sjekka på en stund. Med mindre de sjekka det da jeg tok blodprøver på første svangerskapskontroll?

Nei, jeg har ikke så mye annet valg enn å ta det veldig med ro. Så får verden rundt bare vente. Så håper jeg inderlig at det gir seg snart, for nå har jeg kun hatt energi til å gjøre et minimum i flere måneder.

Skrevet

Nesten som jeg skulle ha skrevet innlegget ditt selv. Har selv vært veldig svimmel og uvel de siste 5-6 ukene. I tillegg har jeg ingen energi. Ettersom jeg har en jobb hvor jeg står og går hele dagen, endte det til slutt med sykemelding da blodtrykket mitt bare har blitt lavere og lavere. I tillegg er jeg blodfattig, så tar jern, men det hjelper ikke mot svimmelheten. Det eneste som hjelper er egentlig å bare la være å gjøre de tingene man vet at man blir svimmel av, og ta det med ro. Normalt er jeg en person som ALDRI er hjemme fra jobb, trodde aldri jeg skulle levere en sykemelding så tidlig! Er bare 18 uker.. Legen sier at blodtrykket pleier å "snu" rundt uke 23, så håper på det. Kjeder meg noe enormt, og liker ikke å være så "hjelpeløs", er jo en påkjenning å bare gå på butikken.

Blodprøvene du tok på første kontroll viser om du har jernmangel, så da skulle legen ha gitt deg beskjed om det da han/hun fikk prøvesvarene.

Skrevet

Sukk, da kan jeg sikkert ikke skylde på jernmangel heller. Jeg skal sjekke blodtrykk litt jevnlig framover, og se om det er noe kluss med det, men det skal egentlig være greit det også.

Håper på "snuing" rundt uke 23 jeg også, håper det stemmer! Er rett over 20 nå, så jeg får se hva resten av sommeren bringer. Idag har jeg gjort så mye som å stå opp, spise frokost og sitte i en stol. Nå hiver jeg innpå vann for harde livet, men er svimmel her jeg sitter uansett. Har bestemt meg for at jeg SKAL på butikken og handle litt etterpå, men jeg gruer meg allerede. Lei av å ikke være utenfor døra her..

Skrevet

Ja det er utrolig hva vi Gravide kan plages med i svangerskapet. Og noen er jo så heldig at man går gjennom en graviditet uten noe som helst av plager...

Men nå som du er så svimmel, så må du ikke presse deg til noe. Nå er det jo såååå varmt ute også. I hvertfall her i Buskerud. Jeg merker selv at jeg blir litt svimmel nå i varmen. (Gikk en tur) Vagga rundt med denne store magen. Hehe. Siden du har vært plaget en god stund nå med svimmelhet og ikke får gjort så mye, så hadde jeg ringt legen altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...