fruPuse Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Håper noen kan gi meg noen tips til hvordan jeg skal holde temperamentet mitt nede. Jeg er så ekstremt snarsint for tiden, fyker opp av det meste. Bruker ikke å være sånn til vanlig, så det er vel disse hormonene som alle snakker om. Men synes det er veldig plagsomt, og jeg blir nesten litt redd meg selv. Jeg må jo lære å kontrollere sinnet mitt, spesielt nå vi snart skal få vårt første barn som nok kommer til å bli utfordrende i seg selv. Jeg er egentlig en ganske avbalansert person, noe temperament har jeg jo. Men nå fyker jeg opp for ingenting, så mannen min får høre det. Også kattene våre kan jeg bli sinte på (når de f.eks maser mye, eller ikke lar meg fjerne flått på de og sånn) , og så hever jeg stemmen så de blir redde. Og etterpå får jeg sååå dårlig samvittighet. Føler meg som et elendig menneske. Gleder meg jo stort til å bli mor, men blir nesten redd meg selv som blir så fort sint... Flere som har det sånn?? Hvordan håndtere seg selv ? Er 23 uker på vei nå, lenge igjen. Bekkenløsningen gjør meg også irritert, for jeg kan ikke gå mer enn 10 min før jeg får smerter.
*Nøtta* Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Ja,jeg har det også sånn...som å lese om situasjonen her i huset for to uker siden. Jeg eksploderte av alt!! Det som før var bagateller ble store saker-greit nok iogforseg,men problemet her var at eg ikke klarte å roe meg ned igjen etter utbruddet. Satt og kokte innvending i flere timer,og ble oppriktig bekymret for babyen og blodtrykket. jeg satt meg ned med mannen min og fortalte hvordan jeg følte det,at jg var bekymret for barnet og at jeg trengte hjelp til å unngå konfrontasjoner. Og det skal han ha,han har blitt kjempeflink å unngå meg når jeg er "sånn". Jeg er ofte "sånn",men nå ser jeg at han svelger en kamel eller to ilpøet av dagen og er han evig takknemlig for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå