NettoppJa Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har lagt merke til at de under 155 cm ikke får lov til å føde hjemme eller ved fødestuer som ikke ligger på sykehus. Grunnen er vel enkel nok, at man har større risiko for en komplisert fødsel pga størrelsen. Jeg er ca 150 og skal føde på et stort sykehus. Begynner likevel å bekymre meg for at jeg må gå på overtid og dermed få en stor baby som kan sette seg fast osv. Jeg prøvde å høre med legen min, men han mente at dette ikke var noe problem siden jeg skulle føde på sykehus. "Da tar de bare keisersnitt" var svaret jeg fikk....IKKE beroligende akkurat!! Flere små her i samme situasjon som meg? Kan man "kreve" å bli satt igang før/ved termin? Eventuelt få en ekstra kontroll med ultralyd på fødeavdelingen?
silkeføre Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 jeg er ikke i samme situasjon som deg, men ville ringt føden og spurt. Fastlegene har ofte ikke peiling på hvordan ting foregår. Du får nok en ekstra kontroll med vekstestimering dersom du er bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå