Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Noen som vet? Kjøpte det igår, utrolig grusom smak, men er rimelig desperat!! Drakk to kopper igår uten noe effekt. Men har egentlig ingen aning for mye mann skal drikke og hvor ofte mann skal drikke det. Setter veldig pris på svar
Lykkeliten 2 Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg kan dessverre ikke svare deg på spm ditt, men jeg var på helsekosten i ste for å kjøpe lakris-rot te men kom hjem igjen med lakris-rot te kapsler. Tenkte at det må være bedre enn å drikke store mengder te hvis jeg ikke skulle like teen f eks. Maks dose på boksen jeg kjøpte er 9 for dagen, 3 kapsler 3 ganger daglig
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 Åh nei!! Tuller du? Det finnes kapsler??!! Du har ingen aning hvor fælt det er å drikke den teen, er det verste jeg har smakt i hele mitt liv, og nå finner jeg ut at det finnes i kapsler? Tusen, tusen takk for tipset, skal ut og kjøpe dem imorgen. Skulle bare ønsker at jeg visste dette igår. Da kunne jeg ha spart meg selv masse psykisk trauma.
Lykkeliten 2 Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Huff, den hørtes skikkelig dårlig ut altså, hehe.. jeg kjøpte den på sunkost, stod like ved bringebærblad-kapslene
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Hva er lakrisrotkapsler godt for? altså, hva gjør de?
Lykkeliten 2 Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Det sies at lakris-rot te/kapsler skal sette i gang fødsel, i hvertfall hjelpe til men er nok som alle andre kjerringråd at ingenting skjer om kroppen ikke er klar. Går jo an å prøve da )
mammaen til 2+1 Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Hvorfor tar dere lakrisrot? Og hva skal det være godt mot, etter det jeg har lest er dette et slimhinneløsende, virusdrepende og lett aførende.. Fant også en advarsel mot bruk i graviditet... http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER Må ikke gis til personer med anemi, høyt blodtrykk, nyresykdommer eller som tar digoxin-basert medisin. Bør ikke brukes ved hypokalemi, skrumplever, hypertoni og alvorlig nyreinsuffisiens. Bør heller ikke brukes under graviditet, men ingen studier er gjort med hensyn til bruk av lakrisrot under amming. Inntak av store mengder lakris over lengre kan forstyrre natrium / kalium-balansen og gi væskeansamlinger i kroppen (ødemer), for høyt blodtrykk, hodepine, svimmelhet og hjerteproblemer. Derfor bør hjertepasienter være forsiktige med stort inntak av lakris, da de i forveien vil være følsomme overfor endringer i Na+/K+ -balansen. Uten under oppsyn av kvalifisert helsepersonell må man ikke bruke lakrisrot terapeutisk i mer enn 4-6 uker.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2010 Kanskje det ikke skal brukes i graviditeten fordi den kan sette i gang fødsel? Litt usikker selv, men har sett det nevnt har flere ganger, og jordmor anbefalte det til meg igår. Lakrisrot te, lange turer og sex sa hun. Jeg ser ihvertfall at det virker som alle jordmødrene har forskjellige meninger om det meste da, så ikke lett å si. Hvis ikke noe annet ser jeg at lakrisrot te er vanndrivende, og jeg holder på så mye vann nå at jeg ser ut som en ballong. Har ikke hjulpet meg enda ihvertfall - 2 kopper igår, 3 kopper idag.. Har også spist en hel boks med jalapenos, fordi det var noen som hadde sagt at sterk mat kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå