magiskmamma Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Jeg og min kjære vurderer å ta en langweekend til utlandet før fødselen. Flyturen vil kun være på ca 1,5 time (tenker på en tur til Riga) Ville dere tatt sjansen på det eller er det for vågalt ? Er i fin form og har vært det hele svangerskapet. Har to tidligere fødsler bak meg og har aldri født før termin. Trenger litt råd
løvemamma76 Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Tja... Er i samme situasjon men tenker oss "bare" en tur til nordnorge. Har også to fra før som har kommet til termin, nå planlegger vi retur når jeg har 5 uker igjen til termin. Tror nok det går bra men kjenner at jeg er litt stressa likevel. Hadde nok kanskje ikke reist utenlands:)
mandalay Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Jeg ville ikke gjort det, men så skal det sies at jeg er førstegangsfødende og nok ikke så vågal som dere som har gjort dette før:-) Jeg ser absolutt ikke noe problem med å gjøre det 6 uker før termin. Det er jo en veldig liten sjanse for at noe vil skje, og de tillater jo også at man flyr inntil 4 uker før termin. Hvis du er komfortabel med det, ser jeg ingen grunn til å la være:-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Trodde ikke flyselskapene tok deg med så sent? Sjekk det, for veldig ugreit om de nekter deg å fly hjem igjen da:)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Tror grensen går på 3 uker før termin ved korte flyturer? Bør sjekkes med flyselskap uansett. Jeg har fått flyskrekk og ville av den grunn droppet det, hehe. Men seks uker før termin... det er uke 34? Tror jeg hadde reist om alt sjekket ut ok med flyselskap.
magnolia78 Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 kan være en ide å kontrollere blodprosent også, lav blodprosent kan gi ubehag for gravide på flyreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå