mimmitiltre Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Vi har nettopp kommet hjem fra ørenesehals legen, etter beskjed om at vi skal operere inn dren på gutten vår i august. Må si det var litt av et sjokk, og ønsker jo ikke han skal opereres i det hele tatt, men skjønner det er best fordi det er så mye veske i mellomøret og han hører redusert som følge av det. Syns bare det er så skummelt å ha så små barn under narkose, og vil gjerne høre om andre som har vært i samme situasjon. Må si jeg føler litt av gleden over det er sommerferie idag er borte. Takk for svar.. mvh,
mimmitiltre Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #2 Skrevet 9. juli 2010 og det er jo selvf. polypper det skal vere..
Noah 08. Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Sønnen min på 26 mnd. skal inn til vurdering på ønh i aug. regner med det blir operasjon å satt inn dren etterhvert. Jeg håper det å gruer meg ikke i det hele tatt,vi har hatt en tøff vinter med mye sykdom. Håper det vil bli bedre etter en evt. operasjon. Han har vært igjennom mye i sitt korte liv og jeg tror en narkose vil gå helt fint. Lykke til :=)
pandabjørn Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 jeg har en gutt som dren første gang febr09 1mnd før han ble 3år, i desember så fikk han nye dren pga den ene hadde falt ut, samme dag fikk lillesøstra dren også... gutten har vært mye plaget med væske i mellomørene og han har hatt dårlig språkutvikling men nå ser det ut som det går rette veien.. lillesøtra som blir 3 i nov har hatt samme språkproblemer, men det går fremover med henne.. første gang han skulle ha narkose så grua jeg meg litt, det som var verst var at han måtte faste !! så jeg håper barnet ditt skal opereres tidlig på dagen ønsker dere lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 sønnen min fjernet polypper da han var 17 mnd, men har også tidligere vært i narkose da han var 8 mnd. gikk så bra så selv om det er pinefult og vente mens de ligger der.
Galskapens overhode Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 gutten min fjernet polypper ved 14 mndr og mandler ved 2 år.. gikk veldig fint begge gangene.. Den enkleste var å fjerne polyppene.. det gjorde ikek i nærheten så vondt for ham som å fjerne mandlene.. han var frisk som en fisk etter ca 2 døgn.. Gruet meg veldig til barkosen 2. gang.. men hadde da personell rundt oss som var flinkere til å informere enn 1. gang. Dett egår nok kjempebra! Masse lykke til!
annie-77 Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Det er noe du kan forsøke for og unngå dette, dropp og gi han melk og melkeprodukter i noen uker for og redusere slimdannelse og redusere irritasjonen av slimhinnene, og gå til fotsoneterapi for og fjerne væsken i mellomøret. Vår datter var 2,5 da hun fjernet mandler og polypper, var vondt for henne lenge etterpå. Men hos dere er det jo kun polypper så da går det mye greiere! Hun var satt opp på og sette inn dren og, men etter 2 behandlinger hos fotsoneterapeut så var væsken borte! Soneterapien øker blodsirkulasjonen i øret slik at kroppen drenerer bort væsken fortere. De er veldig flinke på barneavdelingene, gikk veldig greit med narkosen !
Lillemarit Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Sønnen vår var akkurat 2 år da han fikk dren og fjernet de falske mandlene. Fikk timen plutselig fremskynnet så det var bare 3 dager å grue seg til den narkosen.. Gikk helt fint, han sprellet og var så vill da han fikk masken over ansiktet at han sovnet veldig fort. var veldig sint da han våknet, ville ikke ha kanylen i handa, måtte ha den der i 20 min før sykepleieren ringte til legen og spurte om vi kunne fjerne den, vi måtte holde han begge to å han beit og va hysterisk, etterpå var alt ok. Det er noen som blir meget sint av narkosen. Men han fikk is etter det og da var selfølgelig alt ok. Sønnen vår har hatt 10 ørebet. på litt over et år, var en periode med intervall på 6 uker, kunne bare merke av på kalenderen... Etter han fikk inn drenene så har han bare hatt ørebet. en gang, men den varte i over en mnd... Han er nå 2 år og 10 mnd og skal til sjekk av drenene i slutten av august, var på sykehuset i feb og fikk de sjekket etter ørebet, måtte spyle ut gugge da for at dråpene skulle virke. I barnehagen har han en assistent som skal språkbade han. Han har ikke noe særlig til språk, bare enkelte ord, noen ord han setter sammen som gå inn, gå ned... Kan ikke si sitt eget navn, har bare vel 40 ord han bruker. Og etterhvert så stopper han å bruke de han har lært. Forde om vi aktivt språkstimulerer han.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har en gutt på litt over 3 år nå, som måtte fjerne polypper og operere inn dren i ørene når han var 2 år. Øre-nese-hals legen mente det var best da han var veldig mye plaget med ørebetennelser hele tiden, samt rennende ører pga væske, og det virket som dette påvirket hørselen på flere hørselstester som han måtte gjennom. Og jeg var som deg ganske nervøs for å legge lillegutten min under narkose osv. Men det gikk over all forventning, han ble ikke redd eller noe, for legene var så flinke når han skulle få narkosen, og når han våknet var han like blid og god som alltid. Og jeg må si at den operasjonen er noe av det beste vi har gjordt. Til og med i barnehagen sier de at det var som å få ett helt nytt barn. Han var mye gladere, blidere, språket kom raskt og han følgte mye mer med på hva som skjedde rundt seg. Vi slapp gråting om nettene pga smerter i ørene, og det var tydelig at det hadde påvirket høreselen. Så jeg syns ikke du skal bekymre deg noe særlig for dette, det er en rutineoperasjon, og legene ville ikke anbefale dette dersom det ikke var nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå