Gå til innhold

Dere andre gravide som sliter med treg mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det nå på slutten - opp mot termin? Det kan gå dager mellom hver gang jeg får tømt meg, kjenner rett og slett ikke noe do-trang. Slik har hele svangerskapet vært.

Men i natt opplevde jeg noe skikkelig ubehagelig! (Sorry, nå kommer det detaljer...)

Var på do før jeg la meg, og følte forsåvidt at jeg "ble ferdig", men våknet i natt av at babyen romsterte noe VOLDSOMT og at jeg hadde små skjelvinger i kroppen (?), etterfulgt av en enorm do-trang (sånn at jeg nesten ikke klarte å holde meg - ikke at jeg prøvde på det da, men dere skjønner...)

Og jeg satt faktisk og skalv på toalettet og hadde kramper i tarmen! Fy fader så vondt det var. Tydeligvis mer som måtte ut ja, men dette har jeg aldri vært borte i før... Etterpå følte jeg meg som et aspeløv der jeg satt, så sykt ubehagelig! Tok litt tid før det gav seg.

Samtidig kjentes det ut som om babyen presset og presset i ryggen min, kan dette ha en sammenheng med do-trangen? Men hva med skjelvingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare anbefale Biola, har ikke hatt noen problemer etter at jeg begynte med den :) Dvs.ikke drikk mer enn ett glass eller to, da blir du løs i magen istedenfor...

Skrevet

Det er vanlig at gravide og eldre og sånn(hehe) får blodtrykksfall ved dobesøk av den mer intense slagen;)! Ikke farlig, bare veldig ubehagelig...I tillegg er det forståelig at det er mer vondt når det blir så skjeldent! Jeg sliter og har slitt med det samme i dette og mine andre svangerskap. Ikke noe gøy...

Skrevet

Anbefaler frukt og fiber(fås på helsekost og sikkert på apotekene, mulig noen matbutikker). Jeg tar det hver dag nå, og fungerer som aldri før;)

Blir litt ekstra hard i magen pga jerntablettene jeg tar og tåler ikke lactulose som og er ett fint alternativ til forstoppede mager.

Skrevet

For meg fungerer det med hjemme bakt grovt brød med linfrø... også linfrø i annen form.. Ser at en anbefaler frukt og fiber fra helsekost.. Dette annbefales ikke til gravide står det på pakningsvedlegget ( var og sjekket) men det får jo være opp til den enkelte å vurdere..mosjon gjør også godt og mye vann...

Skrevet

Mange gode tips her og jeg føyer til et som jeg synes fungerer godt.. ta en spiseskje med linfrø og bland inn i yoghurten. La det stå i 15 min før den spises. Ta det gjerne til kvelds for da funker det supergodt etter frokost neste dag. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...