snart min tur? Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Hei, jeg lurer på hva primolut-N egentlig er? jeg skal på ferie i august og har regnet ut at jeg mest sannsynlig vil få tr i løpet av de 2 ukene. Vi prøver å få barn, så jeg har derfor sluttet på p.piller for snart ett år siden, så jeg kan jo ikke bruke det for å forskyve den. Leste dermed litt på nettet om primolut-N, men jeg har også uregelmessig mens, syklusen varierer veldig fra ca 24-36 dager, så det er jo umulig å si isåfall når jeg skulle tatt pillene. Jeg mister vel en pp hvis jeg bruker primolut-N. men det går fint sålenge jeg slipper å være i syden med tr. Lurer også på hvordan syklusen blir etter dette, vil den omtrent fortsette som før eller blir det enda værre? Er eneste håpet for meg å prøve å bli gravid denne pp, så jeg slipper tr neste mnd? Håper på svar...
jente_80 Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 hei hei! Jeg har selv vært uten prevensjon leeeenge, og er til og med igang med prøverør. Uansett, jeg er i samme situasjon med mensbesøk midt i sydenferien, og jeg benytter meg da av Promolut. Har brukt det flere ganger, og det funker helt fint. Du må ta 1 tablett 3 ganger daglig, og start 3 dager før antatt mens. Når du stopper med tablettene så tar det 2-3 dager før mens kommer. Det sies vel at det ikke er "ordentlig" mens, men for min del har det vært som en helt vanlig mens hver gang. Og syklusen fungerer som normalt etterpå. Jeg har aldri hatt problemer med dette, og anbefaler gjerne primolut. Jeg ville ha startet 3 dager før den korteste syklusen din (24 dager) så er du iallefall sikker på at du ikke får mens i ferien din. Les mer på www.felleskatalogen.no og søk på primolut. Lykke til hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå