Gå til innhold

Ferie-hvor tørr man dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

nå begynner endelig ferien å stå for dør,og jeg så frem til en Københavntur med familien(tørr ikke reise lenger når det nærmer seg slutten).Men da jeg nevte dette for min lege sa hun at hun hadde droppet det hvis hun var meg.Hun anbefalte ikke fly,og heller ikke være stuck på en båt hvis det skulle skje noe.

Vi hadde tenkt å reise i uke 34.Nå ble jeg usikker og vi snakker om en biltur langs svenskekysten istedet.

Hva tenker dere andre?Hvor mange timer unna sykehuset(hjemby) reiser dere fra uke 34?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke værre enn å pakke en liten bag med babytøy å ha med seg :)

Føder man, så får man nå føde hvor som helst i verden :)

Jeg er straks i uke 36, og drar på ferie til familien som bor 4 timer unna. Har ringt sykehuset der (skal nemlig ha planlagt ks om nare 25 dager) Får ks der og om noe skulle skje :)

Skrevet

Jeg skal være på ferie i Norge i sv.skapsuke 34-37. JM leet ikke på et øyenbryn da jeg fortalte det. Skal være litt forskjellige steder - by og hytte og i det hele tatt. I verste fall er jeg 40 min unna sykehus med luftambulanse/1,5 time med bil. Kan umulig være et problem i Norge!

Skal ikke fly da jeg har fått litt flyskrekk nå på slutten. Flyselskapene har imidlertid bare begrensinger 3 uker før termin på korte flyturer.

Er det noe i av.skapet ditt som tilsier tidlig fødsel eller komplikasjoner så det er noe sånt JM er opptatt av? Hvis ikke så synes jeg det er litt rart å være veldig opptatt av slikt. Men det er bare meg :)

Skrevet

Ja, jeg er da 7-10 timer unna mitt "hjemsykehus" - men det kan vel ikke ha noe å si! Alle sykehus eller fødestuer tar i mot fødende uansett hvor de hører hjemme :)

Skrevet

Spør deg selv om du har noe i mot å føde et annet sted, eller om du helst vil føde på hjemmesykehuset ditt. Sjansen er alltid til stede for en tidlig fødsel, og du vet ikke hvordan det hele vil forløpe. Jeg har holdt meg "hjemme" siden uke 32 denne gangen, første gang var vi på biltur i Norge rundt uke 34. Da kastet vi oss i bilen etter halve ferien og kjørte hjem, pga mulig svangerskapsforgiftning. Hører med til historien at legen min anbefalte oss å ikke dra, men jeg kunne ikke se at det skulle være noe problem å ta en liten tur...

Skrevet

Jeg reiste til danmark med danskebåten forrige helg og var da i uke 37.

Er jo faktisk ikke så mange timer båten er til sjøs da, så om det overhodet ikke er noen tegn til fødsel før man går ombord på båten så hadde jeg tatt sjansen (er annerledes om man har opplevd styrtfødsel eller at det er noen annen fare da).

Men for meg som kommer fra en familie med verdens lengste fødsler, så tok jeg sjansen:)

Skulle babyen ville komme ut i danmark så går sikkert det bra også, blir da født noen dansker i løpet av året også;)

Starter fødselen på båten og det haster så kommer det et helikopter og henter deg har jeg hørt;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Man blir litt engstelig når leger fraråder,men det er ikke noe spesielt i svangerskapet som tilsier at han skal komme før.Men har stresset mye på jobb så tror jeg holder meg til svenskekysten.Jeg har vært innom Riksen med høy feber etc og fikk utrolig god oppfølging,så jeg vil absolutt føde der.Derfor tørr jeg ikke dra for langt unna.Men et par timer i bil skal jeg klare hvis noe skjer:)

Skrevet

Jeg skal ta danskebåten hjem fra ferie 4 uker før termin.

Om jeg kjenner noe eller er usikker før vi skal dra hjemover(er jo bare 3 timer på ferja), er det jo bare å stikke innom en legevakt/sykehus el. å få en sjekk.

Om fødselen skulle sette igang i danmark, så har de jo fødeavdelinger der og;) -OG jeg har lokalisert sykehuset som er nærmest der vi bor, i tilfelle...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...