Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Har litt krise ang hva jeg skal ha på meg i bryllupet til kusinen min, jeg har absolutt ikke råd til å kjøe noe nytt, men jeg har et hvitt skjørt som jeg så for at jeg kan ha på meg sammen med en topp med farger..? Men man skal jo ikke ha hvitt på seg i bryllup har jeg hørt, men gjelder det helhvitt antrekk, eller er det uansett?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Hvis skjørtet er langt så blir det i alle fall feil, og hvis det er kort så blir det også litt sånn feil, kanskje (kommer an på kleskoden). Har du ikke et svart skjørt? Det er mye salg rundtom nå, kan du ikke ta deg en runde og se? Kan dukke opp så mangt da vettu, og en hundrelapp eller to kan du vel avse?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Du kan fint ha hvitt skjørt i bryllup, det er lov;-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Hvis hun hadde hatt en hundrelapp eller to å avse, så hadde hun vel ikke skrevet at hun absolutt ikke hadde råd!!? For noen er det mye penger (som gjerne må brukes til mat) rett før lønn f.eks!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Ro ned trusa di, 10.48. Det var bare et spørsmål. Det kunne jo f.eks. hende at HI ikke er klar over at i disse salgstider så er det mye fint å få selv til hundre og tohundre kroner.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Kjole er det eneste som gjelder i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Det er kun bruden som skal ha på seg hvitt. Det er en uskreven regel.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Seriøst? Jeg har ikke hatt kjole siden jeg var 12 år.. Nå har jeg mest lyst til å bli hjemme, ikke har jeg råd til å kjøpe noe nytt, og ikke kan jeg bruke det jeg allerede har..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Låne? Vi venninner låner gjerne kjoler av hverandre til bryllup. Er blitt en del de siste årene, og vi vil jo ikke gå igjen i det samme. Men alle i vennegjengen skal ikke alltid i alle de samme bryllupene, så da låner vi kjoler av hverandre. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Har ikke noen venninner som bruker 44/46 i klær, så det er ikke en mulighet dessverre... Har aldri hatt kjole på meg i bryllup før, ante ikke at det var et krav..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 HI jobber i en klesbutikk, så det er jeg klar over.. Men vi har ingen klær som er pene nok.. Mest hverdagsklær..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 Ofte står antrekk oppført på invitasjonen, hvis ikke kan du jo høre med vertskapet. Uansett sier en gammel regel at de kvinnelige gjestene ikke skal kle seg i hvitt. Det skal være brudens farge alene. Har man kun en hvit kjole får man sette til noen fargeinnslag som et farget sjal e.l. I kirken bør man dekke til skuldrene. Bunad kan man alltid bruke - bruden også. (fra barnemix.no)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #14 Skrevet 9. juli 2010 De som synes du ikke kan ha hvitt skjørt er hysteriske dibbere- Klart du kan det! Null problem!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #15 Skrevet 9. juli 2010 Hvis det er langt ville jeg absolutt ikke brukt det. Har du virkelig bare ETT skjørt?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #16 Skrevet 9. juli 2010 Hvorfor kan hun ikke bruke langt hvtt skjørt?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #17 Skrevet 9. juli 2010 "Kjole er det eneste som gjelder i bryllup" tror du misforsto denne HI! det er ikke "lov" til å bruke hvit KJOLE i brullup, men du kan fint bruke skjørt hehe.. er ingen krav om å bruke kjole i brullup=)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #18 Skrevet 9. juli 2010 Da får du la være å gå. Man tar bare ikke på seg hvitt i bryllup!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #19 Skrevet 9. juli 2010 Hvis noen hadde latt være å komme i mitt bryllup fordi de var redd for å såre meg/bryte kleskode ved å bruke hvitt skjørt hadde jeg blitt lei meg! Bruk en fargerik topp til, og evt annet fargerikt tilbehør så blir du kjempefin! Ingen som tenker på at du har hvitt skjørt da:o) Kos deg i bryllup!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #20 Skrevet 9. juli 2010 Et pent hvitt, langt skjørt og en pyntet overdel med farger er helt ok. Du må jo selv se om du er pyntet nok. Bruk passende smykker, vær fint sminket og fin på håret. At en del av antrekket er hvitt er helt ok. Du kommer jo ikke til å se ut som en brud! Noen er bare helt hysteriske.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #21 Skrevet 9. juli 2010 Neida, har ikke bare ett skjørt, men langt sort skjørt syns jeg virkelig ikke passer seg i et sommerbryllup..Eller? De andre skjørtene jeg har er enten for bohemaktige, eller knekorte..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #22 Skrevet 9. juli 2010 Klart man kan ha på seg hvitt, hvorfor er det så mange som misforstår og overtolker slike ting: Man skal ikke ha ensfarvet hvit KJOLE i bryllup, for å unngå å bli forvekslet med bruden. Hvis man har en kjole som er rosa (f.eks) oventil og hvit nedentil er det helt greit, det kan dere google på forskjellige kongelige bryllup og finne det ut...tror de kan "reglene". Så hvis du har hvit skjørt og en topp med farge så kan du fint ha det på i byllup. Det er ingen regler mot å gå i skjørt, mange kjoler er også todelte. Man går ikke i bryllup i bukse hvis man er dame, eller helhvit kjole.
trollmamma Skrevet 9. juli 2010 #23 Skrevet 9. juli 2010 JA, det kan du -med god samvittighet. Ta på deg det fine kvite skjørtet ditt, ein fin fargerik topp og pene smykker, så blir du så flott at. Folk som henger seg opp i gammeldagse regler kan ta seg ein dram og "chille" litt.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #24 Skrevet 9. juli 2010 nei, hvit skjørt går ikke. titt på finn.no http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=22919361
FerdigFødaForAlltid Skrevet 9. juli 2010 #25 Skrevet 9. juli 2010 Du kan helt fint ha på deg et hvitt skjørt i et bryllup! Hvis toppen er mønstrete har det ingenting å si! Jeg syns egentlig hvitt kominert med andre farger er en helt grei kombinasjon. Heller hvitt enn sort i bryllup (rett og slett fordi sort er en utrolig trist farge i en festlig begivenhet). Jeg tror ingen tar feil av deg og bruden selv om du har hvitt skjørt! Jeg har vært i to bryllup hvor jeg har hatt på meg en hvit kjole sommerkjole med noe grått og sort i, med et sjal utenpå, og det har da aldri vært noe problem. Hvis et hvitt skjørt er problematisk for bruden, er det hun som har issues, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå