Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg forsøkt i tre uker å gå ned 5 kg, det gikk ikke. Veier akkurat det samme nå som da jeg startet.

Nå SKAL jeg klare det og setter meg litt mer realistisk mål.

Jeg starter med å prøve å gå ned 2 kg på to uker, de andre kiloene jeg skal ned tar jeg etterhvert.

Veier 61.5 i dag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142072821-ned-2-kg-p%C3%A5-2-uker-bli-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med, igjen ;)

Målet mitt er egentlig 15 kilo, men to kilo om gangen høres bra ut.

Leste en gang her inne om ei som fikk 300 kr for hver kilo hun gikk ned av mannen sin. Når hun hadde gått ned 10 kilo ble det 3000 kr å kjøpe klær for. Tenkte jeg skulle prøve å motivere meg litt på den måten, så nå har jeg kjøpt en kul liten sparebøsse og tenkte jeg skulle putte oppi litt penger hver gang jeg har gått ned en kilo. Tror ikke jeg klarer 300 for hver kilo, men minst en hundrelapp skal jeg klare, helst to. Får heller knipe inn på andre ting..

Nå skal jeg prøve å spise fornuftig, man kan egentlig spise alt, men bare litt av det!

Dette skal vi klare!

Veier forresten 80 kilo (er 174 cm høy) og bruker str 42/44, målet er å kunne handle i str 38/40 igjen som jeg kunne før jeg fikk barn.

Skulle ønske jeg kunne være med, men jeg er ikke motivert nok akkurat nå. Ville vært med om jeg kunne punkt-slanke låra, men innen de er slanke ser jeg helt uthult ut i ansiktet, så får vel bare være litt brei nedentil.

Heier heller på dere:)

Apropos de kronene. En kompis av meg slanket seg 10 kilo for et år siden. Han gikk på frp-dietten. Han og en annen veide seg hver 2 uke, og dersom de ikke hadde gått ned 900g måtte de sette inn 200kr til frp. Den som ikke hadde nådd målet sitt etter 5 md måtte personlig gå og overlevere 3000kr til frps hovedkontor.

Hehe. De klarte målet begge to.

Funker seff ikke dersom man stemmer frp, men da kan man kanskje gå på sv-dietten.

Synes det var en herlig vri på den slankekuren. Alt handler om motivasjon.

Lykke til!

2 kilo på 2 uker er faktisk nøyaktig det jeg trenger for å føle meg vel etter eksamensfråtsing som førte til en oppgang på 8 kilo. (Alt behøver ikke av igjen)

Vekt i dag morges, lørdag (uten å ha spist så mye i går) er 68 kilo.

Mål 66 kilo (i denne omgang)

Annonse

Så hyggelig at så mange ville være med! Jeg skal ned mye mer enn 2 kg, men håper det er litt lettere å ta to av gangen enn å strekke seg mot ett mål langt i det fjerne.

Rampongi, du var jo superflink i forrige runde mens Kristin og jeg gikk rett tilbake til start ;-) Har du tips til oss?

I går gikk jeg på en liten fiskekake smell (de store fiskeburgerne) og slukte hele 4 stk av de + vin hos naboen om kvelden...

Frokost: 3 rugsprø med magerost

Lunch: 2 fiskeburgere i pitabrød med salat og litt rømmedressing

Middag: Nøyaktig det samme som til lunch

Kos: Vin

Jeg må tenke litt over hva som gjorde at jeg ikke gikk ned i forrige runde. Jeg bør kutte ut vin, men det er så hyggelig om sommeren med vin på terassen med gode venner. Jeg bør nok også begynne å trene/bevege meg litt mer.

Jeg har visst ikke mange tipsene nei. Jeg har spist mye "ulovlig" som hele 2 ganger på burger king iløpet av disse tre ukene-noe jeg faktisk kun gjør 3 ganger i året ellers og masse sjokolade, men har trent mye og kanskje rett type trening. Spinning og pilates funker visst for meg.

Jeg legger inn alt jeg spiser og alt trening på myfitnesspal.com. Ikke for å reklamere, men denne siden regner ut hvor mange kalorier du trenger i løpet av en dag og om man er nøye og legger inn akkurat det man spiser og treningen man gjør (alt fra husarbeid til spinning), så ser man fort hvordan man bør spise.

Ellers sette seg små mål, som i kveld skal jeg spise frukt til filmen istedet for 10 ruter stratos.

Eller i dag skal jeg kun ta trappen og ikke heis

Om jeg spiser sunt til lunsj kan jeg spise mer saus til middag, men når middagen kommer tenker du at du heller skal spare kosen til kvelds.. Forskyver utskeielsen altså. Vips så har man gått noen dager og "tjent" inn litt på det.

Mulig at jeg er litt avslappa i forhold til dette, fordi jeg er sånn passe fornøyd med kroppen min (les; altfor lat) og blir ikke megaskuffa om jeg ikke går noe ned en uke. Jeg er flink til å lyve for meg selv serru :)

Lykke til fine jentene!

Er det ikke lørdag i dag? Har du hoppet over lørdagsgodtet Testvinner, det er imponerende ;)

Frokost: 1 grov skive med banan.

Lunsj: 2 knekkebrød med salami.

Mellom: 10 saltstenger og 4 seigmenn

Middag: Kjøttrester fra grillingen i går (flintsteik) pluss salat.

Kvelds: En håndfull rissjokolader og potetskruer.

Hoppet over lørdagsgodtet ja, men ble fysen utpå kvelden og gaflet da i meg ett pitabrød med skinke og ost.... Kremt. Prøver dog å fortelle meg selv at det sikkert var ett sunnere valg enn om jeg hadde tatt ett dypdykk i potetgullposen...

I dag har jeg spist mye brød, har liksom vært så sulten i dag..

Frokost: 2 brødskiver

Lunsj: 2 skiver

Mellom: 4-5 seigmenn

Middag: 2 grillpølser i brød

Kvelds: Akkurat spist to skiver, med ost.

Jaja, ikke så altfor galt likevel ;)

Annonse

I dag har jeg spist:

Frokost: En yoplait yoghurt med grynblanding.

Lunsj: To brødskiver

Mellom: En kanelbolle (har bakt til svigemor sin 80-års dag i dag)

Middag: Tre skiver og eggerøre

Dessert: Jordbær med vaniljesaus

Kvelds har jeg ikke spist enda, men syns jeg kjenner allerede at det må bli en is... Æsj, jeg sliter med dette jeg altså. Har liksom altfor mye godt i hus nå som det er ferie. Skal bli godt å komme på jobb igjen!

Leste forresten i en bok av Maria Thommessen i dag, den heter "Sunn og slank med Maria" Den var egentlig ganske genial, masse tips også har hun satt opp dagsmenyer for 10 uker, en meny med 1500 kalorier og en meny med 1800 kalorier så kan du tilpasse menyene etter hvor fort du vil gå ned eller hvor mye du trener. Kommer nok ikke til å følge den slavisk, men veldig greit med noen nye lunsj og middagsideer. Var til og med oppskrifter på litt sunnere kaker og koseting der ;)

Vææh, jeg ramla av litt. Men har dere i tankene mine.

I dag:

2 knekkebrød med frokostsalat (jada, ikke verdens sunneste, men jeg er lei)

2 knekkebrød med makrell i tomat (bare måtte ha litt majones på.. hohohoho, slankemat deluxe)

ørtøgførti kaffe, både pulver og iskaffe. Herlighet, sånn er det å begynne på jobb igjen.

kapteinens fylte torsk med hollandaise (blæh) og trykkokt squash

2 skiver scamorza (italiensk ost)

3 sorte oliven

3 håndfuller med nøtter (dessverre med salt)

30 min gange og 55 minutter pilates.

Ikke en helt ok dag, rent matmessig, men skal skjerpe meg..lover, kryss på halsen og æresord!

Tja, jeg når ikke opp til dere i dag. Laaaang dag alene på jobb med nitidig rapportskriving... snart ferie =)

Frokost: 2 rugsprø med magerost

Mellommåltid: Rett i koppen Toro med noe potetgreier (ja, jeg vet)

Lunch: Mr Lee nudels (ja, jeg vet)

Middag: Pizza originale (ja, jeg vet)

Jeg må bare si at dere er kjempe flinke:) jeg har selv hatt en konkurranse med en venninne, og det har funka bra! Er liksom litt lettere når man "må", og ikke vil tape:)

jeg har hatt litt nytte av en blogg jeg leser, legger ved linken til noen oppskrifter på siden der, http://kvinnetrening.blogg.no/1277717857_frisk_kyllingsalat_.html

de la ut det etter at en av leserne spurte om det, så det går sikkert an å spørre om tips fra de:)

lykke til videre (fra en som klarte det;)

Jeg detter jo stadig av jeg jo..

Merker at jeg må spise mer etter at jeg begynte på jobb igjen uka her.

2 knekkis til frokost makrell på

2 knekkis tl lunsj med nugatti for tenk

2 brødskiver til mellommåltid med leverpostei og litt majones (uffda)

kjøtt til kvelds med kokte asparges er planen

eple og vann dagen lang :)

1667 kalorier sier telleren til vektklubben i dag...

Har spist:

Frokost- 0,0% yoghurt med grynblanding

Lunsj- salat med skinke, ingen dressing

Mellom- En banan og en tomat

Middag- kokte poteter, raspede gulerøtter og stekt lyr, måtte ha litt smelter smør på da.

Kvelds- besøket har akkurat gått og vi har spist potetgull og sjokolade, visste det ville skje så jeg har bevisst spist lite kalorier tidligere på dagen.

Veiedag i morgen. Veide litt over 80 kilo forrige fredag, og bør være nede på 79 for å nå målet. Men tviler på det egentlig, har ikke vært flink nok...

Veiedag i går: 63.2 kg, akkurat som sist fredag tror jeg. Mulig 100 gram ned.

Men hva kan jeg forvente. Starta på jobb uka her og spiste 3 is, bare i går.

I dag har jeg starta dagen med knekkebrød med leverpostei. Sunt, men kjedelig.

Skal prøve å få i meg mere frukt i dag.

drakk forresten mana-juice med blåbær og greier i går. Den er jo kjempegod.

Skal prøve å få tak i kokosjuicei dag, det har jeg hørt fine ting om og jeg elsker kokos, så det blir saker.

ellers lite trening uka her, kun mandag og onsdag foreløbig. Håper på å rekke en spinningtime med core i morra.

Ikke bare bare å bo ved sjøen på sørlandet om sommeren, vi har jo sommergjester nesten hele sommeren :)

Kan jo ikke slanke seg og være vertinne samtidig, jeg klarer det ihvertfall ikke!

Har spist:

Frokost: 0,0% yoghurt med grynblanding

Lunsj: 2 hjemmebakte rundstykker med brunost og syltetøy

Middag: Grillet kyllingfilet med grillolje, pommes frites og salat, litt saus.

Til kaffen: 1 lite stykke sjokoladekake.

Har fremdeles gjester, og de var borte i den søndagsåpne butikken og kjøpte potetgull, sjokolade og smågodt som helt sikkert blir satt på bordet etterpå i kveld..

Jaja, jeg prøver ihvertfall ;)

Veide 79,8 kilo, så jeg gikk ned 0,4 kilo forrige uke. Ikke allverden, men rett veien da.

Sommerbesøket reiser i morgen og da tror jeg vi har en uke uten store happenings foran oss, da skal vi spise lett, sommerlig og sundt. MYE salat ;)

Du er jo knallhard Kristin. Så flink du er.

Jeg spiser lollipop og drikker vaniljekaffe til den store gullmedalje for tiden, men er flink til å spise mine knekkebrød med feks laks på, eller makrell i tomat.

Jeg spiser feks vaniljekesam med pære til mellommåltid og går ca 30 min hver dag.

Trena spinning intervall 55 min i går. Deilig!

Ellers tror jeg ikke det blir trening på senter før til helga igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...