jasu88 Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 har godt med maserier en uke i forveien. På lørdag (termin) og søndag var jeg og fikk akupunktur, jeg fikk så vidt litt maserier på lørdagskveld. MEN søndagen så begynnte jeg å kjenne det nesten med een gang. jeg gikk hele søndagen og kjente litt av og til og da kl ble ca halv 7 begynnte jeg å ta tiden. de varte i ca 1 min, men var ikke så vonde og tette. Kl 23.30 gikk jeg å la meg da jeg syntes de begynnte å dabbe av. Kl 02.20 våknet jeg av en vond rie. Jeg sto opp å gikk på do så begynnte jeg å ta tiden. Det var 8min i mellom 2 stk som var ganske vonde. Tenkte jeg skulle gå i dusjen siden de ennå ikke var så tette, men da det var gått 4 min så kom neste, å så 3 min mellom de neste. Så da ringte jeg føden kl 03.00 å sa vi kom dit. Ringte barnevakt og kl 03.30 var vi der. Riene var nå ganske vonde. Jeg sa jeg ville gå i badekaret( for jeg viste det var montert lystgass der), så hun gikk for å tappe. I mens la jeg meg på senga da det tok så lang tid å tappe, å da gikk vannet sammen med en veeldig vond rie. Sjekket åpning, å den var 7-8 cm, å da var jeg GLAD!!!!! Kl 04.00 satt jeg meg i badekaret, det var godt. men fant ut at de hadde ikke fått godkjent lystgassen ennå (skuffet). klarte ikke ligge så veldig lenge i badekaret, å gikk opp 04.40. Gikk til sengen å begynnte for fullt med lystgass. kl 05.00, begynnte det å trykke bittelitt. 05.20 spurte jeg om det ikke var noe annet smertestillende, så da fikk jeg morfin. Morfinen hjalp meg bra, klarte nesten å sovne mellom de svært vonde riene. hadde full åpning kl 06.00. Nå begynnte det virkelig å presse. Sambo hadde nå gått å lagt seg litt nedpå da han holdt på å besvime inne på den varme fødestua. JM lot han ligge en liten stund så hentet hun han like før. Kl 06.59, 5.7.10 kom vår nyydelige lille store prinsesse Hun var 4110g 51cm lang og 36cm rundt hodet. Det tok ta 3,5 time fra første vonde rie til hun var ute, Det var fort, intenst og vontt! men virkelig verdt det Kjempe fin 2. fødsel; Storebror tok 26timer å hadde selv lungebetennelse.. Nå koser vi oss alle 4 hjemme
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Gratulerer så masse med jenta!
noepågang FØDT Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 så deilig med mye kortere fødtsel denne gangen! Gratulere så masse!
minimimmi Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Gratulerer så mye med jenta! :-) god sommer til dere! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå