elma82 Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Småen (8 mnd) fikk de to midterste tennene nede for 3 uker siden. Nå er første tanna i overmunnen gjennom (ene på sida av fortennene, faktisk) etter noen urolige dager og ikke minst netter. Spørsmålet er når neste tann kommer? De to forrige kom med fem dagers mellomrom. Dette er veldig upraktisk, siden vi hadde satt av uka som kommer til nattavvenning. Pappaen får ferie i dag, og er motivert for avvenning. Og han MÅ avvennes før jeg begynner på jobb om en måned, og helst ei stund før slik at han får tid til å venne seg til den nye situasjonen før jeg forsvinner på dagtid (pappaen skal være hjemme med han) og slik at jeg får sovet sammenhengende netter en periode etter han har vekket meg mange ganger pr natt helt siden fødselen. Er temmelig sliten nå pga det. Men, er det noe vits å venne av nå? Blir jo fælt for lillegutt hvis han får vondt pga av flere tenner, men samtidig må dette skje snart og vi vet jo ikke når neste tann kommer... Hva tenker dere? Hvor tett kom tennene til deres barn?
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Klart man kan nattavvenning nå. Om du skal vente på tenner kan du vente i evigheter. Man vet aldri når neste tann kommer. Noen ganger går det timer mellom, andre ganger dager og så er det de gangene det går mnd mellom. Barnet ditt er hele 8mnd så nattavvenning har han ikke vondt av. Gi mye mat på dagtid og heller litt vann på natten. I det lange løp så er det jo han vi tenker på skal ha det godt:) Lykke til!
elma82 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 Det er sant det, aner jo ikke når neste kommer. Men han spiser dårlig når han får tenner, så får vente til han er helt kvitt plagene helt og matlysten er tilbake. Bør ikke ta så lang tid, tanna er jo gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå