Gå til innhold

Sukkervann istedenfor malt? NAN-baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har MME-jente, og bruker NAN. Sliter med avføring, på den måten at jeg må "hjelpe" henne hver gang. Det vil si at når hun begynner å trykke, går vi på stellebordet (da har det som regel kommet litt i bleienI og så holder jeg bena opp og hun trykker til resten er ute. Gjør jeg ikke det, kommer det ikke mer, og hun plages av smarter.

Har til nå brukt malt (ca 1,5-2ts per dag), men synes ikke det er noen effekt av dette. Leste nettopp en som anbefalte sukkervann - kan dette hjelpe?

Vurderer å kutte malt i to døgn og prøve sukkervann. Men hvor mye bør jeg da gi? Noen med erfaringer?

GOD SOMMER!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkervann hjelper ikke på hard avføing, men det letter på smerter ved hard avføring. Det skal mye malt til for å få mykere bæsj. Vi brukte mye malt. Så mye at melken ble brun. Ellers anbefaler jeg sviskpurè om barnet ditt er gammelt nok. La også barnet ligge litt på mage og hjelp til med å "sykle" med føttene.

Skrevet

Vi måtte ganske lenge ha malt (1 ts) i nesten alle flaskene for at avføringa skulle bli bra. Dette regulerer hun selv etterhvert og malt er ikke farlig så du kain gi så mye du har behov for. Enig med hun over. Sukkervann hjelper på smerter mn ikke avføringen i selv

Skrevet

Ville ha prøvd en annen MME! Lillegutt her fikk mye luftsmerter og delvis forstoppelse av NANen, gikk over til Hipp og da var problemet løst. Nå har han avføring hver dag og ikke noe vondt i magen.

Hvis du absolutt ikke vil bytte mme kan du jo prøve sviskemos o.l.

Anbefaler ikke sukkervann for treg mage, tror ikke det vil hjelpe så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...