Gå til innhold

Hva legen sa til meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 uker på vei nå, var hos legen igår - alt fint!

Har til nå gått 1 gang i måneden og trodde jeg skulle gå hyppigere til kontroll nå mot slutten. Men hun sa at jeg ikke trengte å komme før i uke 40 - om jeg ikke hadde født innen da!

Der og da reagerte jeg ikke noe på det, men nå slo det meg plutselig - er det ikke like viktig og om ikke viktigere nå mot slutten å gå på kontroll da?

Jordmor har ferie, så kan ikke snakke med henne,heller....

Jeg vet ikke, kanskje bare jeg som overreagerer?

Nå har jeg født før og det har vært fine svangerskap, men det burde jo ikke ha noe å si på oppfølgingen, sånn sett...trodde jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos jordmor sist når jeg var 37 + noen dager og skal ikke til legen min igjen før jeg er 40+3. Visst jeg ikke har født innen da da. Ser ikke på det som veldig problematisk. tar jo kontakt visst det skulle være noe liksom. Synst det er et slit med kontroller jeg da så er bare gla til:)

Skrevet

Ok, da var det nok bare jeg osm trøtt og lei plutselig kom på dette og overdramatiserte det hele:) OG godt er i grunnen det,hehe! Fikk det helt for meg at det var på trynet, jeg stoler ikke helt på denne legen min, ser du og føler hun til tider helst ikke bryr seg så veldig..men jeg er jo og hormonell og feiltolker kanskje litt...

Takk for svar, uansett:)

Skrevet

Jeg gikk hos jordmor 1 gang i måneden fram til uke 34, men nå har vi trappet opp kontrollene til annenhver uke. Jeg er nå 38uker.

Har hørt av flere at det er normalt å gå litt hyppigere på slutten, men det er mulig det bare er hos jordmor da.

Skrevet

Jeg var hos legen min forrige fredag, rett før jeg skulle reise på ferie til moren min som bor 50 mil unna oss. Hadde da akkurat begynt på min 37. sv.skapsuke. Legen min sa at jeg ble nødt til å skaffe meg en legetime der fordi jeg skulle ha en kontroll til før uke 40. Bare for å være sikker på at alt er bra med veslegutten i magen og for å ta nødvendige prøver. Man skal gjerne ha hyppigere kontroller mot slutten av graviditeten.. Men samtidig så kjenner vi kroppen vår såpass godt at det kanskje ikke er nødvendig, spesielt ikke om man har født tidligere. Man tar jo uansett kontakt med lege eller jordmor om man tror noe er galt, så det går sikkert fint :)

Skrevet

jeg er 37 uker på vei i dag. Var hos legen min i dag, som ofte gir litt f.

Men jeg sa jeg hadde time den 20 juli hos jm igjen. Legen min tar ferie nå, men han ville ha meg inn til sjekk om en uke igjen, Så da skal jeg til en annen lege ved legesentre. Ble litt overraska at han ville ha meg inn igjen etter en uke, ble jo på en måte glad. At han ville følge med, selv om det ikke er han jeg skal til ..

Skrevet

Jeg går kun til jordmor, har en time i uken fra uke 36 jeg...

Skrevet

jeg har 12 dager igjen og jeg har de 2 siste ukene vært på kontroll hver uke, 1 mnd før det annehver uke.

Jeg har gått annehver gang hos JM og lege, skal til JM til torsdag før hun går i ferie, også til legen dagen etter terminen hvis jeg ikke har født, syntes det er greit å få sjekket blodtrykk og urinen, ikke at jeg har hatt noe plager, men greit å vite at alt er bra. JM tar foresten ul hver gang, og jeg syntes det er trygt å vite at jeg har nok fostervann og at hjertet til mini slår:)

Skrevet

En gang i uken her også fra uke 36!

Skrevet

Jeg er uke 34, og legen ville helst ikke ha fler kontroller på meg...du kan vel ringe hvis det er behov...

Burde man ikke inn og ta noen prøver lurer jeg på sånn i ettertid?

Og jordmor har 4 uker ferie, så min neste kontroll blir uka før termin, så her passer vi på oss selv. Godt man har vært gjennom det 1 gang før i allefall;)

Skrevet

Jeg har gått en gang i uken siden uke 36 og skal gjøre det ut svangerskapet! Merkelig at du ikke skal det da! :-/

Skrevet

Tydeligvis store forskjeller ute og går! Jeg er 3 gangs fødende, og jm gikk i ferie 23 juni. Hun satte meg opp hos vikar 14 juli, og til stripping hos en annen vikar på termin dagen 26 juli.

Jeg også lurte på om ikke det var litt sjelden oppfølging,men fikk beskjed at siden dette er nr 3 og blodtrykk vektøkning urin og alt annet er så fint og stabilt, trengte jeg ingen ekstra timer!

Forrige gang var jeg stor som et hus og hadde høyt blodtrykk og ødem + hodepine, og da gikk jeg en gang i uken siste 6 ukene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...