Gå til innhold

Dobbeldyne. Romantikk eller irritasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt klart irritasjon! Vi har totalt forskjellige "termostater", så dynedeling er uaktuelt, den ene får ikke sove fordi den andre er for varm/kald eller omvendt. Men vi er lykkelige som bare det likevel!

Skrevet

Vi har hatt dobbeltdyne i 12 år og elsker det fortsatt! Nytter ikke å være uvenner etter en krangel om man ligger inntil hverandre under samme dyne! Blir jo lettere litt romantisk stemning også når man er under samme dyne :) Jeg må føye til at jeg pga bekkenplager etter svangerskap har en vanlig enkeltdyne mellom beina i tillegg til dobbeltdyna vi deler.

Skrevet

Irritasjon uten tvil!!!

Vi er begge dynetyver til tusen og i tillegg liker vi begge å ha en dyneflik mellom knærne når vi sover!! Det hadde blitt full krig hver natt!

Skrevet

Romantikk :-) Elsker dobbeldyna vår <3

Skrevet

Irritasjon, fordi han svetter så mye. Legger han seg før meg, så er det ikke så fristende å krype under en våt og kald dobbeldyne. Men ikke kommet så langt som til dynebytte.

Skrevet

Jævlig slitsomt å skifte sengeklær og å henge de opp til tørk er et helt jævlig trasig prosjekt.

Jeg har den alene, så irriterer meg ikke ellers;)

Skrevet

Det blir alt for varmt under dobbeltdyna, og hvis jeg vil ha det ene benet utenpå dyna på den siden mannen ligger på, så blir det jo et problem. Jeg er nesten avhengig av å ha en fot utenfor dyna.

Heldigvis er det ikke dyna som avgjør om vi et godt forhold eller ikke :D

Skrevet

Veldig irriterende....! Hvis ikke du liker å sloss om dynehjørnet på vinteren, og slite med å bli kvitt dyna på sommeren, burde du gå til anskaffelse av enkeldyner....

Skrevet

Jeg elsker dobbeltdyna vår! Men nå er mannen min veldig varm og jeg veldig kald, så jeg får oftest ha den helt for meg selv da ;)

Skrevet

Irritasjon så det holder.. hehe.. Jeg elsker å ha dynen for meg selv.. Og kaprer den om jeg må dele xD syns det er greit med kosing og slik før man sover, men da man sovner så liker jeg å ligge med egen dyne å ikke kjenne varmen fra annen person så veldig godt, da får jeg noya. men det er meg da.. hehe

Skrevet

Romantisk kan vel diskuteres, men må si jeg savner veldig dobbeldyna mi på hytta. Fikk ikke vasket den skikkelig etter en omgang med oppkast i fjor, så da ble den kastet.

Min mann stjeler hele dyna om han kan, så jeg sover alltid med ett god tak i den ene siden. Vi sovner alltid inntil hverandre, men begge sover på magen så vi sover ikke tett sammensveiet om natten for å si det slik.

Selv når jeg sover alene vil jeg ha dobbeldyne, så skulle min mann ta for mye av dyna så blir det to dobbeltdyner i senga. Det skal ingen enkle dyner i senga utover ungenes som blir dratt med når de kommer krypende oppi.

Skrevet

Vi har hatt dobbeltdyne siden vi flyttet sammen for 13 år siden.. Kunne ikke tenkt meg noe annet, vi trives godt begge to under samme dyne, ingen som stjeler dyna heller! Så romantikk her i gården i alle fall! :)

Skrevet

Mannen min driver hele tida og maser om dobbeldyne, og han kan få det, han... - hvis han kjøper en til seg og en til meg.

Jeg vet nemlig hva som hadde skjedd; han hadde rulla seg inn i dobbeldyna som en kokong, og jeg hadde vært dyneløs! han driver nemlig og stjeler dyna mi allerede nå, og nå har vi hver vår!

Skrevet

Vi har full tilgang på hverandres deilige kropper vi også, med to dyner...

Skrevet

Irritasjon for vår del (heldigvis er vi enige om det)

Vi er begge ego-sleepers som vil sove i fred med rom rundt oss og mulighet til å baske av og på dyna som vi vil. :)

Skrevet

Etter en kjapp opptelling leder enkeltdynene med knapp margin (ca 22 mot 16), men enkelte innleggere er litt tvetydige.

En vil f eks ha dobbeltdyne å sove under alene, men er irritert når hun må henge opp dynetrekkene. hvor skal man kategorisere sånne deltakere?

Et par-tre andre var romantisk innstilt først, men har underveis begynt å irritere seg mer. Men vi spør oss, er dette dynenes feil, eller er det selve forholdet som viser vei? Det er da mange som er samkjørte på flere felt i starten, men etter som forholdet skrider fram er de mer individualister. Det skyldes helt naturlige, psykologiske ting omkring nærhet og hengivelse kontra individualitet og identitet i et forhold - men ikke om dyner!

Skrevet

Jeg hadde blitt GAL! Sliter nok med å sove i samme seng. Er så vàr på bevegelser og lyder,og blir veldig irritert hvis jeg ikke får sove...GRRR!

Skrevet

Prøv å del en enkeldyne med fyren du.. fader så lei jeg var på slutten. Vi hadde 120 seng og bare plass til en dyne og jeg var gravid.

PÆS!

Nå har vi stor seng og hver vår dyne. Deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...