Gå til innhold

Var på 3D ultralyd i dag (26+6) anbefales!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var vi på 3D ultralyd og vi fikk se vårt lille nurk igjen... Syntes det var lenge siden sist og dette var en fantastisk fin opplevelse!!! Vi har med en skikkelig fotogen liten krabat å gjøre og fikk mange fine bilder og film-snutter. Vi var på Ultralydklinikken i Tromsø, men han som jobber her jobber også på Ultralydklinikken på Lysaker. Anbefaler de på det sterkeste. Har tidligere lest at enkelte synes at han roter med terminer o.l. men vi opplevde at han la vekt på at han ikke gav noen ny termin men kunne antyde om størrelsen på babyen var over eller under snittet i forhold til terminen. Han sa også at det kunne være vanskelig å få gode bilder dersom du har mye underhudsfett, det er lite de kan råde over og gjør alltid det beste utav timen. Synes virkelig denne opplevelsen var verdt pengene, muligheten får man aldri igjen.... Anbefales for alle dere som lurer på om dere skal bruke penger på dette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å.. Jeg blir så fristet til å bestille. Hehe. Hadde egentlig bestemt meg for å la det være siden jeg skal på ultralyd på tirsdag igjen. (uke 22) MEN, jeg er så nysgjerrig på den lille. Hvilke uker anbefales? Tenkte på uke 27-28 jeg også men usikker :)

Skrevet

Hvor mye kostet det?

Har veldig lyst jeg også :)

Skrevet

I Tromsø koster det 1200,- på Ultralydklinikken. På Ultralydklinikken på Lysaker koster det 900,- (så vidt jeg har forstått ifølge nettsiden deres). De anbefaler 3D mellom uke 25 og 30, og sier uke 28 er det ideelle. De har kalkulator inne på ultralydklinikkens hjemmeside hvor du kan plotte inn dine data og få anbefalt dato.

Jeg var også usikker lenge, men konkluderte til slutt med at denne muligheten får jeg ALDRI igjen og hadde så veldig lyst å se den lille en gang til. Føltes så lenge siden ordinær ul. Angrer som sagt ikke et sekund. Er fantastisk å få bilde og video på CD og kunne se på dem i ettertid. Har hatt enda mer glede av dem etter timen for da har jeg tid og ro til å studere gullet og se på likhetstrekk og slikt... Der og da syntes jeg faktisk at enkelte bilder så litt ekkel ut, men det var bare umiddelbart:)

Lykke til med avgjørelsen.

Skrevet

Syns det er bra at vi har forskjellig smak. Jeg kommer ikke til å ta 3D da jeg syns fosterene ligner på leireklumper, så her i gården blir det bare vanlig "strekkode" ultralyd. Er liksom litt av sjarmen også syns jeg

Skrevet

Var på 3D ul medbegge mine forrige sv.skap og er ikke i tvil om at jeg skal gjøre det nå også.

Første gang var jeg på medicus i Trondheim,skulle egentlig ha time til en jordmor,men undersøkelsen ble gjort av en legesom nesten ikke visste att frem på apparatet,ble ganske skuffet,men fikk i allefall se lille nurket ogbekreftet at alt var bra med den lille.

Andre gang var vi på ultralydklinikken i sandvika i oslo. Jeg anbefaler alle som har muligheten om å dra dit.Han som driver der er så proff og han går gjennom absolutt alt ved barnet,han ser på alle organer at alt er i orden og man føler at man får en mye bedre undersøkelse enn den ordinære ul i uke 16-18. Fikk kjempefine bilder og video og han tok seg veldig god tid og man føler at man har fått veldig mye igjen for pengene.

Er bare 16 uker så jeg gleder meg til den ordinære ul nå,men det er lenge å vente til 3d ul:s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...