Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg slutte å amme gutten min på 7mnd. Det er fordi jeg skal inn til operasjon og behandling som gjør at jeg er nødt for det. Jeg synes det er så fryktelig trist. Han vil ha pupp på kvelden og en gang tidlig på morgenen. På morgenen så hyler han og jeg har brystspreng, men kan ikke gi. Synes det her er så grusomt. Igår gråt jeg meg i søvn :-( Uffff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff :( kjenner godt følelsen.

Selv må jeg opereres, men det var heldigvis mulig å flytte den til oktober da gutten fyller et år. Sånn at jeg kan amme :)

Men det er likevel trist å måtte slutte på en bestemt dato og ikke ta det etterhvert :(

Skrevet

Ja, helt klart! Får bare håpe jeg får oppleve det en gang til..

Lykke til med din operasjon.

Skrevet

Jeg føler med deg! Jeg må også slutte å amme, pga høyt stoffskifte.. :( Medisinene tilater ikke at jeg fortsetter meg amminga..

Han er 4 mnder, og veldig avhengig av puppen. Jeg gråt i 4 dager etter at jeg fikk vite det her, og vil fortsatt ikke slutte!

Ikke ser jeg at han kommer til å ta flaske heller, så ser ikke noe lys i enden av tunnelen om dagen :(

Skrevet

Uff, føler med deg også!! Skal jo ikke være sånn. Mye bedre når man kan slutte fordi det er naturlig.

Har dere prøvd tutekopp? Vi gir fra vanlig kopp vi nå. Blir søl som bare det. Ikke lett å få i han nok føler jeg.

Skrevet
:( uff.. Det føles ikke naturlig i det hele tatt! Hadde tenkt at dette var noe jeg skulle bestemme selv,og ikke kroppen som skulle si fra.. Men må jo bare tenke at det er bedre å slutte,enn å la det gå på helsa løs! Hva slags tutekopp anbefaler du? Jeg har avent og mam sin,men har ikke prøvd å gi MME på de. Kanskje jeg skulle prøve det,og håpe at det fungerer.
Skrevet

Jeg synes avent er grei, siden han da slipper å suge hardt for å få ut melk. Men klin blir det uansett føler jeg. Vi får prøve å tenke positivt og være glade for at vi har fått ammet i det hele tatt. Ikke sant?

Skrevet

Det er de første 4 mnd som er veldig anbefalt med morsmelk, etter det er det mange som må få tillegg. Det fikk jeg høre på ammepoliklinikken da jeg satt der og gråt mine modige tårer. Blei selv anbefalt å slutte amminga da min lille var 2 mnd, pga min egen helse. Men sta som ett esel nekta jeg å slutte. Så kroppen min tok affære selv og har nettopp slutta å produsere melk, sønnen min er 4 mnd nå. Har dere prøvd mam tutene, den tar lillegutt her og er strålende fornøyd :)

Lykke til!

Skrevet

Ja vi får være glad for å ha ammet i det hele tatt! Veldig glad for det :)

Jeg har prøvd mam tuttene, og dem tar han som bare det! Problemet er mme! Han vil ikke ta den.. Så får vel prøve alle sammen! Så kanskje jeg finner en han vil ha, Skulle ønske dem hadde små prøver på mme, slik at jeg hadde slippi å kjøpt de store kartongene.

Det hadde vært det beste her og, at kroppen hadde sluttet å produsere,slik at jeg ikke trengte å ta de hormon tab, som gjør at kroppen slutter å produsere melk. For dem tar jeg ikke fordi jeg har lyst!

Skrevet

Uff, jeg føler sånn med deg! Forferdelig når du vet du så lett kunne roet ham med pupp!

Jeg håper hver dag at min fortsatt vil ha, er 7,5mnd nå. Ønsker ikke å slutte ennå. Og det er jo enda verre når han så gjerne vil ha, som hos deg.... *trøsteklem*

Men mange blir jo veldig glad i flasken etterhvert da...:)

Skrevet

Ja det er helt forferdelig! Jeg prøvde med flaske igjen, rett før han skulle ha dubben sin, han tok den litt, men så ville han ikke ha mer. Så prøvde jeg å gi med skje, det gikk egentlig ganske greit! Men blir jo ganske styrete, hvis han må gis med skje helt til han slutter!

Så det endte med pupp, igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...