Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Lupus antikoagulant?? Noen som vet noe om dette??? jeg har nyelig fått diagnosen men i beskjeden grad?? jeg har ingen symtomer på dette, men det har slått ut på blodprøver.. må si jeg er litt bekymrett etter all denne lesningen på nett. bli glad for alle svar=)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Be om å få skikkelig utredning på revmatismesykehuset. Jeg og hadde utsalg på dette og har fått diagnose Antiphospholipid syndrom (APS). Har også beskjeden grad så jeg trenger ingen medisinbehandling så fremt jeg ikke er gravid. Går på blodfortynnende når jeg er gravid ellers ingen ting. SÅ du trenger ikke ha diagnosen Lupus selv om du har utslag på disse blodprøvene, men som sagt en ordentlig utredning bør du kreve!
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2010 takk=)) du letta meg noen kg nå=) jeg er gravid å bare 6 uker på vei, men fikk blodfortynnende i dag av sykehuset som jeg skal sette som sprøyte form i magen. litt skremmende men dog.=) Vi hadde 3 spontan aborter i fjor der 2 var sa å en ma i uke 14. det står jo mange steder at dette kan skje.. men nå som jeg går på blodfortynnende så skulle mye være enklere sa henne vi snakket med på sykehuset. hvordan har svangerspapet ditt vært??? har nemmelig lest om de som dør etter fødsel osv.. blir jo livred av sånn lesning.. men vet jeg ikke burde høre alt man leser på nett, men ikke lett å hvite hva en skal tro eller ei=)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Ja jeg setter også fregmin i magen hver dag. Gjorde det forrige svangerskap også, vær obs på blåmerker og at det kan være litt ubehagelig, men det blir en vane faktisk. Blir litt verre å sette de når magen er stor og stram, men da flytter du deg bare litt mere mot sidene. Jeg har 3 SA bak meg i henholdsvis uke 6 -5 -11 før de fant ut at jeg hadde utsalg på disse blodprøvene. Alle disse før jeg fikk jente vår i 2008. Gikk kjempebra med svangerskapet når jeg fikk blodfortynnende og fikk ekstra med oppfølging hele veien. Man kan blø litt mere når man går på blodfortynnende, selv mistet jeg 1 liter forrige gang. Hadde ks den gangen. Spennende å se hvordan det blir nå. Skal føde vaginalt denne gangen, gleder meg. Det eneste er at dersom jeg har tatt fragmin for tett inntil fødselen starter får jeg ikke epidural, men jeg håper at jeg skal klare meg uten det uansett da OG så sier de at de fleste fødsler starter på natta så jeg tar sprøyta på morgenen. Har fått beskjed at dersom jeg kjenner noe som kan minne om begynnelsen på fødsel skal jeg bare la være å ta sprøyta mi. Som sagt så gikk det veldig bra med forrige svangerskap og det har det gjort denne gangen også. Er 40+1 nå og utålmodig etter å hilse på veslegutten.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2010 åååååååh så utrolig godt å høre=) ble veldig letta nå=) jeg har en frisk å rask gutt på 3, så jeg har fått dette etter jeg fikk han.. så dette er liksom en helt ny opplevelse. må si jeg blir letta over å lese det du skriver=) har liksom lest om de som føder i uke 37 å utover, syntes det er litt skremmende. så ble en smule roligere nå=D Skjønner at du venter ja=)) det hadde nok jeg oxo gjort=) Håper du får den perfekte fødsel=) ønsker deg all lykke =) å tusen tusen takk for svar=))
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2010 vet du hvordan det er å reise på ferie til mallorca i september for min del?? annbefales dette??
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 er nok ikke noe problem, mindre fare for blodpropp under flyturen for deg som faktisk går på blodfortynnende Er du usikker så snakk med legen din om det. Masse lykke til fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå