Gå til innhold

Ferie i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har vært i Thailand mens de har vært gravid, eller på en lang flyreise?

Blir ikke annbefalt å reise, pga fly og mat.

Er kokk så maten er jeg ekstremt nøye på og spiser ingenting jeg tviler på. Er jo lov å fly, hvorfor er dette værre da??

Har heller aldri hatt noe problem med å fly, å flyr ofte.

Er 8.uker når jeg reiser!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg bare vært i Egypt som gravid, men kjenner flere som har vært i Thailand som gravid. Kjøp støttestrømper, beveg deg på flyet og drikk mye vann. Har selv bare vært i Thailand med små barn, det gikk helt supert, både med reise og mat.

Som gravid bør du bare være nøye på salat og godt stekt kjøtt, men dette vet jo du som kokk!

Skrevet

Hei.

Kommer en tur fra 2 trimester. Jeg var i usa (Los Angeles) nå i mai. Da var jeg 5 uker. Gikk veldig bra,spiste alt utenom salaten,fikk mere bröd og smör når jeg spurte om det. Gikk mange turer rundt om i flyet,og drakk masse med drikke. Og viktig med stötteströmper. Hadde ingen problemer. Tror at det skal gå bra.

God tur og lykke til!!!!

Skrevet

Hei

Jeg reiser til Thailand om 2 uker. Er da 13 uker på vei. To det opp med legen min og han så ikke noe problem i det. Han sa som de andre sier her at jeg burde kjøpe støttestrømper, bevege meg og drikke mye vann.

Ellers så tenker jeg å være ekstra forsiktig med isbiter og andre "skjulte farer"! :)

Jeg gleder meg jeg! Ser ikke at 11-12 timer fly blir et problem, og heller ikke maten!

Har planer om å kose meg i min siste ferie med bare meg og mannen! :)

Skrevet

Oki.

Ble litt bekymret når jeg ble frarådet å reise.

Men da tar jeg det bare med ett smil, å koser meg på ferie :)

Takk for alle svar :))

Skrevet

Hei hei! Jeg reiser til Malaysia om en uke, da er jeg 11+3 på vei. Var også litt stressa, vi kjøpte billetter før jeg ble gravid, men alle sier det ikke er noe problem så lenge man tar forhåndsregler. Det jeg er mest bekymret for er malaria, men visstnok er ikke myggen så aggresiv der vi skal, og jeg skal være nøye med myggmiddel.

Jeg gleder meg også, har ikke tenkt å la graviditeten legge noen demper på turen, snarere tvert i mot, for her begynner magen så smått å stikke fram :-)

God tur, og lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...