Gå til innhold

Myk livmorhals i uke 37, hard/umoden i uke 41. HÆ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare si med en gang at jeg har kjent etter selv, ikke jm . Noen kommer sikkert til å si at sånt skal man ikke holde på med selv osv., men det bestemmer jeg selv !

Den var helt myk, flat og jeg kunne sikkert fått inn 2 fingre for 3-4 uker siden, men nå er den helt hard og plugget igjen. Hva i alle dager holder kroppen min på med da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje den har lukket seg fordi du peller på ting du ikke skal røre.....

Skrevet

Hvis en jordmor hadde gjort det hadde du mest sannsynlig sluppet å stille idiotiske spm på bim! Herregud dame, man skal ikke rote oppi der selv. Vet du ikke hva du driver med så la det være.

Høres ut som en fjortiss, "det bestemmer jeg selv". Ja, så får du ta konsekvensene av å "bestemme selv da".

Skrevet

Kan tenkes den er helt flatet ut og under press, derfor kjennes den hard ut. Og du skal ikke pille på det der selv, kan få infeksjoner. Stikk til jordmor å få det sjekket hvis du er usikker.

Skrevet

Det er ikke hodet til babyen du kjenner da? Har du undersøkt livmortappen selv tidligere slik at du vet hvordan en vanlig hard livmortapp kjennes ut?

Skrevet

ikke plukke oppi der selv?? Er dere helt på jordet damer?? Selvsagt skal man lære seg selv og kjenne overalt! Man skal kunne kjenne på ivmottapp og vite hvordan den normalt er, slik at man kan kjenne om noe er utenom det vanlige! Min livmortapp kjennes ut som et tykkt og kort rør med en snurp i midten. Når jeg var avflatet og hodet var kommet noe ned, så kjentes den "rar" og hard ut. Var som om den var borte hvis du skjønner?? Når jeg var moden, var den bare mykere. Sammenlign med hvordan den var før du var gravid/tidlig i svangerskapet. Hvis den ikke kjennes slik ut, men bare rar og hard, så er den nok avflatet (derfor "rar") og det er hodet som kjennes hard ut :)

Og visst kan man kjenne etter selv! Men man MÅ forsikre seg om at hendene er helt rene, neglene kortklippet, og helst skal man bruke sterile hansker :) Og det er ikke farlig! Herreverre, du får ikke ødelagt noe med fingeren din! De må bruke spisse redskaper for å stikke hull på fosterhinnene, og JM/lege river og sliter MYE i livmortappen når de sjekker eller stripper en, så det å kjenne etter med en finger eller to har virkelig ingen virkning verken negativ eller positiv, utover det at man kan berolige seg selv ved å kjenne at ting er som det skal der nede.

Det er vel heller dere som skriker så fælt om at det er farlig som kan lite om dette med anatomi og hvor mye som faktisk skal til for at det skal gå galt der oppi. Den eneste faren er infeksjon, og jeg vil da tro at alle vet at de må være rene på hendene eller bruke hansker hvis de skal plukke inne i kroppen sin??

• 2 uker senere...
Skrevet

TUSEN takk for godt svar til dere to som skrev sist.

Til dere andre, jeg pleier å være ei nokså snill og høflig BIM-dame, men maken til svar da. Sure kjærringer som bare må få ut gørra si på et nettsted for gravide, DET er fjortis-oppførsel etter min mening.

En ren finger er vel ikke så mye mer skadelig enn en penis som dytter i tide og utide der inne vil jeg tro.

Og bare sånn til info. Jeg fødte 5 dager etter innlegget, så den var nok avflatet, og hard pga hodet :)

Skrevet

Du var i uke 41 da du skrev innlegget.. Sannsynligheten er meget stor for at du hadde født innen noen dager med eller uten roting oppi der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...