Gå til innhold

EL rundt uke 27-28 anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen andre som er i prøveperioden som ikke har hatt barn før og som har El i uke 27-28???

Australia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et lite dytt, er det ingen som er rundt El akkurat nå?

Skrevet

her :)

tester også for første gang i "karrieren" med eggløsningstester. Så det blir spennende den dagen (og dagene etter) den slår ut

Men unnskyld meg.... men jeg mener jeg leste for en god tid tilbake at du muligens var gravid?

hilsen

Skrevet

Det er jo alltid nære på når en prøver, men jeg var på dag 46 eller noe sånt, men så kom tanta alikevel, jeg er inne i 6 pp nå og forventer EL fra i dag og rundt tirsdag tenker jeg...... Så jeg er fremdeles en del av prøverene:)

Skrevet

jeg skjønner :) kjiper'n... men det er bare å stå på videre.

Jeg venter EL i løpet av lør/søn, men jeg håper disse eggløsningstestene vil vise meg når. Like spennende hver morgen hehe

Jeg har vært prøver leeeeeenge, og er også i IVF-karusellen. Men koser meg meg eggløsningstester nå som klinikken har sommerstengt.

Skrevet

Hva er IVF ?

Hvor mange pp'er har dere prøvd?

Skrevet

IVF = på godt norsk; prøverør

teller ikke antall pp lengre, for å si det slik..... men godt over 2 år er det iallefall

Skrevet

Ja det blir der vi og kommer dersom vi ikke er i mål til over nyttår:) Det er ivertfall fint at staten hjelper til der de kan:) Har etterhvert forstått at det er normalt at det tar både ett og to år, kommer vel litt an på omstendighetene. I mitt tilfelle kommer det nok bare an på stress i kroppen. Så har prøvd å la vær å stresse denne pp'en så ser vi om det fungerer:) Hold meg oppdatert da med el. Jeg og tester ivei, negativt i dag, men merker det er noe på gang nedi der:) Tipper på positv test i morgen tidlig:) Lykke til du og:)

Skrevet

Negativt hos meg i dag tidlig :)

Og der??? hehe moro!

Jeg har testa i 3 dager nå før jeg drar på jobb. Bør jeg teste til samme tid i morgen tidlig også? Slik at jeg ikke går evt. glipp av eggløsningen?

Tips fra erfarne testere mottas med stor takk :)

Ha en flott fredag!!

Skrevet

Jeg har brukt clear blue eggløsningstest den og har god erfaring med den. Jeg tenker at klokkeslettet ikke er så viktig, men at du tester i din første morgenurin når du står opp. Den fruktbare tiden er såpass lang (ca 48 timer) at du ikke trenger stå opp tidlig for å teste på samme tid som når du jobber. Det er ikke selve eggløsningen testen viser deg, men tiden forut for eggløsningen (da man sies å være mest fruktbar.) Testen er mer sikker dersom du bruker morgenurin. Tester du senere på dagen må du la være å drikke en god stund før og sånn, så det er både lettere og sikrere å bruke morgenurin.

Skrevet

Hei og tusen takk for svar.

Og klart, testen viser jo tiden FØR eggløsning... hehe :)

Jeg bruker strimler fra billigtester, og har lest her inne at de må tolkes litt ang. testresultat. Og det kan jeg tro... jeg måtte fiske opp de siste dagers tester fra søppelbøtta på badet for å sammenligne testene. Ser ut til at den sterkeste testen ble tatt lørdag morgen. Men dette var jaggu ikke lett. Kanskje jeg burde gå over til clear blues tester når jeg har brukt opp de andre.

Jeje, da er det bare å vente noen dager for å se hvordan dette ender :)

Hvordan går det med deg, Australia?

Skrevet

Hei jenter,

Jeg har positiv EL test idag så da er det bare å holde på som bare det et par dager.... Ser ut til at jeg har blitt ganske konsekvent på å ha el på dag 20 i min syklus:) Endelig, men det er vel sånn det blir etter 14 år på pillen.. Tar litt tid før ting starter opp igjen..

Jeg har og prøvd med blilligtestene og synest og at det var veldig vanskelig å tolke, er ikke sikker på om jeg fikk positvt resultat da testet jeg over 14 dager, med clearblue brukte jeg en eske som beståår av 7 tester, så siden jeg vet noenlunde hvordag kroppen fungerer nå, så begynner jeg å teste på dag 14 i ca...

Kult, håper vi klarer det denne gangen, like spent hver gang:)

Har dere fått positivt resultat i dag?

Skrevet

god kveld!

Som nevnt i forrige innlegg så synes jeg den meste positive testen kom lørdag morgen. I morges var den ikke like sterk.

Er på cd 15 i dag, så det høres jo fornuftig ut. Skal ta en siste test i morgen igjen, før jeg erklerer at denne EL-perioden offisielt er over :)

Og husk; spar på mannens svømmere. Har hørt om flere som ble gravid etter at de før prøvde hver dag i el-perioden til annenhver dag, men på den andre siden; lett å bli paranoid og tullerusk i alt dette prøvehysteriet :)

Men neste gang jeg får mens så er jeg over på et nytt prøverørsforsøk igjen, DA blir det spennende, da!!! weeeeeeee :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...