vurdere1til Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 tror det er når babyen beveger på seg, baby ligger med hode godt plassert nede i bekkene, å har gjort det de siste 5-6 ukene... hva tyder dette på?? er det flere som har opplevd dette?
vurdere1til Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2010 er det vanlig at det skjer så tili som i uke 33??
vurdere1til Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2010 å hvor lenge før fødsel er det normalt at modningen begynner?
Rufsitufsi Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Jeg hadde ganske mye slike smerter rundt uke 30-32, men det roet seg etter hvert. Det ble verre hvis jeg var ute og gikk, løp til bussen osv. Tror bare det var babyen som romsterte litt med hodet nedover der. Kan godt hende det var i den tiden han la seg opp ned. Alle sier jo at man skal merke mer til sånt når man nærmer seg slutten, men nå er jeg i uke 38 og har ikke hatt det på lenge. Nå er jeg jo meeeget interessert i å kjenne noe action og går rundt og venter på at de skal komme tilbake. Hodet er ikke festet enda, så nå håper jeg at jeg får massevis av de stikkende smertene, for da vet jeg at han holder på å gjøre seg klar:) Tror uansett ikke du trenger å bekymre deg hvis alt annet er normalt ellers. Det har nok bare med måten han ligger på å gjøre:) Jeg hadde som sagt veldig mye av det i en periode, men alt har gått kjempefint hittil, 8 uker senere:)
vurdere1til Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2010 ok nei ellers så er alt fint her.... har svangerskaps diabetes, så va på UL i går å da fikk jeg beskjd om at babyen van nok noe over gjennomsnitte stor, men det var ikke så mye at det var noen krise... kan jo være derfor at det presses så nedover
cakes Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 tror egentlig ikke det har noe med modning å gjøre, jeg har hatt sånne smerter rundt uke 20 også jeg. tror det bare er babyens hode og hender som romsterer rundt nedi der, og presser på ting og tang. har opplevd det i 4 sv.skap nå
Trinchen Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Jeg er i uke 33 nå, jeg hadde slike smerter senest i dag. Det stikker skikkelig, kjennes nesten ut som det revner , og det er kjempevondt! Jeg hadde det akkurat på samme måte første sv.skapet også, men det var i uke 38-39 og jeg ble redd å skrev til jordmor å spurte hva det kunne være. Jeg fikk svar tilbake der det sto at ja da var det bare å vente, for da kunne det skje når som helst. Noen dager etter kom veslejenta mi :-) For noen dager siden ble jeg litt skeptisk, fordi jeg fikk menssmerter og vondt i ryggen som kom å gikk i 2-3 dager..etter hvert kom disse stikkingene i underlivet.Det kan jo være modningsfasen. Jeg går å lurer på om jeg kommer til å føde for tidlig, men jeg trenger ikke gjøre det. Fikk noen dager før termin forrige gang, å hører det kan skje med nr 2 også...men vi får se :-)
mammaløve Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Jeg kan signere på stikkende smerte i underlivet gitt! Kjennes som noen kjører en syl opp i urinrøret mitt av og til (Akkurat så groteskt faktisk...) Det er rett og slett småen som presser hodet sitt nedover i bekkenet, og jordmor beroliget meg med at det mest sannsynelig gir seg når hodet har festet seg helt. Men det er visst bare et godt tegn på at han gjør seg klar. Kynnere presser hodet ytterligere ned, og det er gjerne i forbindelse med kynnere det stikker som verst. (Har forresten hatt det fra rundt uke 32-33, og det er verre nå i uke 36 )
noepågang FØDT Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 spurte JM om ak de samme stikkende smertene, for jeg kjente aldri noe til dæm sist sv. JM sa at d har ingenting med modning eller fødtsel og gjøre men at hode til babyen ligger godt ned i bekkene og presser på nerver som kjennes ut som illende smerter/stikk i underlivet.... har hatt dæm i mange mange uker no.. så d ho sa stemme nok ganske så bra. (skjer bare av og til når babyen er våken/beveger seg i magen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå