Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille pike veier 7 kilo og er 3 mnd. P.g.a hun er såpass stor sa helsesøster at vi kunne ha kokt vann i kjøleskapet og gi henne imellom måltidene(hun får MME), hun hyler etter mat etter ca. 2,5 time..

men hvor mye kokt vann kan man gi på en gang?100 ml for mye?

Og hvordan avkjøler dere kokt vann fort?

lenge kan det lagres på tåteflaske i kjølern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed fra helsesøster om at vi kunne gi 50-70 ml, men det var til gutten vår som var 7 uker og veide 3,5 kg.

jeg setter det i små beholdere i kjøleskapet, da kjølner det fort, og det kan stå opp til ett døgn

Skrevet

Vær obs på at det aldri er lurt å sette glovarm væske/mat i kjøleskapet! For det første så kan maten som er i kjøleskapet bli dårlig dersom dette gjøres flere ganger siden gradene i kjøleskapet synker når noe varm blir satt inn. For det andre risikerer du at kjøleskapet blir ødelagt etterhvert fordi det hele tiden må jobbe for å kompansere for kuldetapet.

Vi setter vannet til avkjøling på benken frem til ca romtemperatur og så setter vi det i kjøleskapet. trenger du hurtig oppvarming/nedkjøling setter du det bare i varmt vann/micro i noen sekunder eller du setter det i kaldt vann.

Skrevet

mini får kun mme og har fått vann på flaske siden han var 6 uker. Han er nå rett over 5kg og 3mnd.

Han får ikke så mye, men en 10-20ml når det er varmt ute og han er tørst.

Skrevet

100 ml er altfor mye. Det holder lenge med 10-20 ml for å tilfredsstille de små. Har selv MME-barn, og gir litt vann nå i varmen. Min tar dog sjeldent mer enn 5 ml. Husk å ikke gi for nærme måltid, slik at hun ikke blir mett før mat. Jeg gir senest 1 time før neste måltid, og har 3 til 3,5 timer mellom alle måltider med MME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...