Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var akkurat på siste kontroll hos jordmor, termin i dag. Mitt SF mål er litt høyt, rett over det skraverte feltet, og hun sa jeg må belage meg på en baby mellom 4 og 4,5 kilo. Som førstegangs fødende synes jeg det høres litt skummelt ut. Noen som har erfaring de vil dele? Pga av dette får jeg komme på kontroll på tirsdag på sykehuset for å bli vurdert for igangsettelse... Håper bare han vil komme ut å hilse på oss før den tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde høyt symfysemål hele svangerskapet. Men mini var 2,7kg da han kom i uke 38.

Så det er ikke alltid de har rett:) venninna mi fikk beskjed om at dattera hennes kom til å være rundt 3,6kg,men hu var 4,7kg. hehe, så de kan ta veldig feil:) ikke bekymre deg:)

Skrevet

Takk for svar! Spennende dager dette her.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg har ligget over det skraverte nesten hele veien, men han ble estimert til 3600 gram når jeg var 39+6.

Har rikelig med fostervann, noe som kan forklare høyt sf-mål.

Hvordan baby'n ligger har også betydning sies det.

Skrevet

Bebi på 4-4,5 kg er ikke unormalt for tiden.

Jeg fikk første da jeg var 19 år og slank;)

4,5 kg og 38 i hodemål.

Vil tro hodemålet er det som har mest å si.

Om den er 34 eller evt 42..

Skrevet

Fødselsmessig så er det hodeomkretsen som teller på smerten....! Og som de andre sier, målene er ofte misvisende. Jeg hadde høyt mål (i toppen av gravert felt) hele forrige svangerskap, men det kom ei snelle på 2600 i uke 36+4. Altså helt gjennomsnittlig. Nå ligger jeg også høyt i målet, og legen mente det var en stor baby, men når han tok ultralyd i uke 28, så var hun 1260g, altså også helt gjennomsnittlig.

Prøv å ikke bekymre deg for slike ting i forkant, ungen må ut, og det er så dumt å starte fødselen med å være redd....

Det går helt sikkert kjempefint uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...