Mammatiltodeiligegutter Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Ser at flere skriver at de vet hvor stor åpningen er blitt? Hvordan gjør dere det? Klarer dere det selv, eller er det mannen som hjelper til? Står dere der med målebånd?
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Overlat den undersøkelsen til jordmor/ lege. Det finner de ut ved å føre to fingre opp til cervix og spre fingrene og da vet de hvor stor åpningen er. Det er ingen grunn til å gjøre dette om det ikke er medisinsk grunn til dette eller at en blir strippet.
lus246 Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har tenkt på det samme. Mange benytter jo metoden med å kjenne på livmortappen i forhold til å fastslå eggløsning. Når man får rier vil jeg kunne tenke meg at å kunne kjenne litt forsiktig kanskje kan spare en for å dra for tidlig på sykehuset (for bare å bli sendt hjem igjen). det kan sikkert være lurt bruke rene engangshansker slik som jordmødrene. Mulig man må ha veldig lange fingere, men kan ikke se noe i veien for å "trene" seg litt på forhånd. Når man har sex under svangerskapet kommer jo penis nye lengre opp en et par fingre (vanligvis da) og dette er jo helt ufarlig. Nei, jeg tror ikke dette er noe hokus pokus egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå