Nybabyimars12 Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Hei, vi planlegger en tur til Spania snart, og jeg vil da være ca 6 mnd. Er engstelig for om det er fare for barnet å være så høyt oppe som 10 000 meter og trykket som da ev oppstår. Ser jo at det er mange som reiser her, men har noen konkrete faktaopplysninger om dette?
Med_håp_i_magen Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Det er ikke farlig - jeg har i alle fall ikke hørt noe i den retningen. Men vær forberedt på en ubehagelig tur! Det er trangt i setene, tett luft og langt å gå på flyplassene - vurder å låne rullestol (kan også brukes til å frakte taxfree o.l.) Og kjøp sånne støttestrømper på apoteket, rådyre men de hjepler faktisk. Hilsen fra en i uke 23 som nettopp har flydd tur-retur Oslo-Trondheim, og nå har sverget å ikke komme i nærheten av en flyplass før lenge etter fødselen!
Noregsgard Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Skal man fly i 5 timer+ så må man ha 4 uker eller mer før termin, så jeg tror det skal gå bra Turen vil nok ikke bli så behagelig, men skadelig tror jeg ikke det er.
Nisand Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Skal ikke være noe problem det. Jeg fløy til Spania i uke 20. Sjekket med jordmor uka før jeg dro for sikkerthetsskyld, med tanke på blodtrykk og slike ting. Men tror nok ikke det er nødvendig, gjorde det kun for å roe meg selv ned. Et tips som jeg fant ut på vei nedover var å ha plass ved midtgangen. Så slapp 2 personer å reise seg hver gang jeg skulle på do, noe som var ganske ofte. Dessuten kan det være lurt å ha mulighet til å strekke litt på seg, for som de andre er inne på så er det trangt og ikke så behagelig, så godt å røre litt på seg innimellom.
LitaPrinsesse2010 + spire12 Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har kommet hjem i dag etter en uke i syden. Var fire timer å fly hver vei, men gikk helt fint. Hørte med jordmor for sikkerthetsskyld før vi reiste, men hun sa det ikke burde være noe problem. Kjøpte reisestrømper på apoteket for å være på sikre siden i og med at det er trangt og blir lite beinaktivitet på flyet.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Jeg er 24+1 og var i Krakow i forrige uke. Det var ikke noe problem å fly, babyen var rolig og jeg opplevde det ikke som noe ubehagelig. Både lege og jordmor sa at det var greit å fly. Støttestrømper og en tur eller to på do i løpet av turen for å røre litt på seg er lurt:)
Frk Marge Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 er det ok med innenlandsturer på ca en time i uke 33?
<3guttemamma<3 Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har fløyet noen lange distanser i svangerskapet. Fra uke 33-35. Har gått så bra så! Bare å bruke støttestrømper og bevege litt på bena:)
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Er tvillinggravid og er nett komen att etter ei veke i bulgaria. Reiste aleine med jentene mine i veke 26-27. Ingen problem og eg fekk slappa av masse. Berre deilig. Hadde planlagt tur til Nice når eg er 30-31 veker på vei. Det veit eg ikkje om vi gjer, men hadde ikkje vore i tvil om det var einlingsvangerskap.
2harBlitt3<3 Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 På lommelegen står det at den tryggeste tiden å ta fly er i 2 trimester (ikke fare for spontan abort, ikke fare for fødsel:)
Lilleprinsesse 07 og gull 2011 Skrevet 11. juli 2010 #11 Skrevet 11. juli 2010 I mitt forrige svangerskap ble jeg sendt med fly til trondheim en gang i måneden til ul kontroller på st olav pga barnet mitt hadde en spesiell diagnose. Jeg reiste flere ganger f.o.m uke 20. Dette ville nok ikke eksperter på fosterdiagnostikk tilrådet om det skulle tilsi fare for fosteret.Særlig ikke med tanke på diagnosen.Siste gang jeg reiste var i uke 34, før hun ble født på st.olav i Trondheim i uke 36 med planlagt keisersnitt. Hun er i dag en frisk jente på tre år Selv skal jeg reise om en uke til Spania og er da i uke 15. Jeg merker at jeg selv bekymrer meg litt mer denne gangen,selv om jeg i grunnen vet at det er ubegrunnet.
Nybabyimars12 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. juli 2010 Tusen takk for alle svar. Da blir det tur til selveste Grand Canaria snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå