Gå til innhold

Hva smører dere mellomkjøttet med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor får dere kjøpt det?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker olivenolje, fikk tips fra jm. Vet mange bruker mandeloljebsom kan kjøpes på apoteket, men olivenolje funker veldig fint faktisk.

Skrevet

ingen smøring her i gården ;)

Skrevet

Weleda fødselsforberedelsesolje :)

Får min kjære til å massere og tøye, hehe... klarer det ikke selv, har jo en stor mage i veien! Vi tror ihvertfall at det funker... virker som at det har blitt mer elastisk. Blir liksom ikke like øm i ettertid :)

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er jeg, Frk. Lyngbø!

Skrevet

Takk gud at det ikke bare er meg som ikke smører og tøyer eller hva man gjør....! Hvert SÅ bekymra, virket som ALLE har gjort det...... :-)

Skrevet

Noen gjør det, andre ikke. Jeg tenker at det skader ikke å prøve:) Får hive meg rundt og kjøpe noe olje i morgen jeg da:)

Skrevet

Jøss, dette er mitt 3 svangerskap og jeg har ikke hørt om dette engang. Hvorfor smører dere? for å unngå at en rivner under fødselen? hmmm....

Skrevet

Ingen vits i å smøre, det hjelper ikke uansett. Om man ikke revner, så er det fordi fødselsforløpet har vært snillere med dere i forhold til de som revner.

Skrevet

Man gjør det for å minske sjansene for revning under fødsel ja. Det er faktisk gjort seriøs forskning som sier at det funker, så det er vel ikke så rart at noen ønsker å gjøre det?!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10076134

Denne studien f eks sier at for førstegangsfødende er sjansen for ikke å revne 24,3% hvis man ikke masserer, mot 15,1% hvis man masserer daglig fra uke 34/35. For kvinner som har født før kunne man derimot ikke påvise noen signifikant forskjell.

Verd å prøve spør du meg, ihvertfall hvis man er førstegangsfødende :)

Skrevet

Helt klart, hvis man er førstegansfødende. :-)

Skrevet

Ser nå at jeg byttet på noen tall i kommentaren min. Sjansen for ikke å revne er selvsagt størst (24,3%) hvis man smører :)

Skrevet

Tenkte ikke på det engang med førstemann og da trengte jeg bare 4 sting etterpå, men man prøver jo alt en kan om det gjør fødselsforberedelsene bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...