Julibarnet2010 Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Jeg bruker olivenolje, fikk tips fra jm. Vet mange bruker mandeloljebsom kan kjøpes på apoteket, men olivenolje funker veldig fint faktisk.
<3 sommerspira mi <3 fødeklar Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Weleda fødselsforberedelsesolje Får min kjære til å massere og tøye, hehe... klarer det ikke selv, har jo en stor mage i veien! Vi tror ihvertfall at det funker... virker som at det har blitt mer elastisk. Blir liksom ikke like øm i ettertid
minimimmi Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Takk gud at det ikke bare er meg som ikke smører og tøyer eller hva man gjør....! Hvert SÅ bekymra, virket som ALLE har gjort det...... :-)
<3guttemamma<3 Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2010 Noen gjør det, andre ikke. Jeg tenker at det skader ikke å prøve:) Får hive meg rundt og kjøpe noe olje i morgen jeg da:)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Jøss, dette er mitt 3 svangerskap og jeg har ikke hørt om dette engang. Hvorfor smører dere? for å unngå at en rivner under fødselen? hmmm....
Ruttetutt ヅ Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Ingen vits i å smøre, det hjelper ikke uansett. Om man ikke revner, så er det fordi fødselsforløpet har vært snillere med dere i forhold til de som revner.
april*82 Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Man gjør det for å minske sjansene for revning under fødsel ja. Det er faktisk gjort seriøs forskning som sier at det funker, så det er vel ikke så rart at noen ønsker å gjøre det?! http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10076134 Denne studien f eks sier at for førstegangsfødende er sjansen for ikke å revne 24,3% hvis man ikke masserer, mot 15,1% hvis man masserer daglig fra uke 34/35. For kvinner som har født før kunne man derimot ikke påvise noen signifikant forskjell. Verd å prøve spør du meg, ihvertfall hvis man er førstegangsfødende
Ruttetutt ヅ Skrevet 9. juli 2010 #11 Skrevet 9. juli 2010 Helt klart, hvis man er førstegansfødende. :-)
april*82 Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 Ser nå at jeg byttet på noen tall i kommentaren min. Sjansen for ikke å revne er selvsagt størst (24,3%) hvis man smører
Lykken_er_tre Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 Tenkte ikke på det engang med førstemann og da trengte jeg bare 4 sting etterpå, men man prøver jo alt en kan om det gjør fødselsforberedelsene bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå