Gå til innhold

Noen som bruker "sikre" perioder her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du syklusen din så godt at du ikke trenger å bruke prevansjon? Vurderer å begynne på den fertilitets computeren, men passer ikke å få nestemann akkurat nå (ingen krise, men passer dårlig økonomisk).

Bare lurer på om det er noen erfaring her? reagerer på alt av hormon-preparater og vil ikke bruke spiral.

Skrevet

Er det sånn å forstå at du vil basere deg på sikre perioder, uten bruk av computer? Tror jeg ville ha gått for en computer el lign i tillegg, så har du bedre kontroll over når du har eggløsning, og kan ta dine forholdsregler. Selv om man er aldri så stabil i syklusene, kan det fort være at ting ikke skjer helt på dato alltid.

Jeg har vært strålende fornøyd med min Ladycomp, iallefall, både som prevenasjonsmiddel og til babyplanlegging. Har ikke blitt gravid annet enn de to gangene da vi planla det (brukt i 7 år nå)...:-)

Skrevet

Jeg har brukt "sikre" perioder i tre år. Ble gravid med en gang jeg sikta sexen inn på eggløsning. Og ble gravid enda en gang jeg rota litt med datoene. (tok abort pga mange ting.)

Har nå tenkt å bruke sikre perioder i et år til og så bli gravid.

Jeg synes det er en finfin løsning. Det er jo i praksis bare 2-3 dager før og etter eggløsning man kan bli gravid så både en uke før og en uke etter mensen er veldig sikre. Og den perioden som ikke er sikker er en fin anledning til å variere sexen.

Skrevet

Hadde tenkt å bruke lady comp, men prinspippet er jo det samme. Men takk for svar, lurer på om jeg ska gi det et forsøk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...