MammaJuli Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Har nettopp vært hos legen og gikk ut derifra med tårer i øynene og bekymringen spredte seg til hele kroppen. SF målet er veldig lavt, når jeg var der forrige uke skulle legen sende henvisning til sykehuset for ekstra ultralyd. legen synes det hastet litt. Har termin 18 juli og fikk ultralyd time 20 juli.. Var der som sagt idag og legen synes det var rart at jeg ikke hadde fått tidligere, han ringte ned på sykehuset, og der sa de at jeg skulle beholde den timen fordi det var ikke så mye de kunne gjøre allikevel... hva er galt tenker jeg. legen sa ikke så mye etter det.. får ikke jenta mi i magen nok næring eller hva er det....????????? blir litt gal og merker at jeg er redd for at ting skal gå galt eller at det skal skje noe alvorlig. tårene presser på.. grusom følelse... vil ikke være redd !!!! Merker at ho beveger mye på seg, men er veldig bekymret for det. Måtte bare få det ut.. noen som har opplevd det samme ?????
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Huff da! Krysser fingre for deg! Hva med en privat UL? Her i Tønsberg får vi privat UL på dagen.. Lykke til! Stor klem til deg!
Lykkelioggla Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Det er typisk at sykehusene i denne tiden har sprengt kapasitet. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt en privat ultralyd. Det koster litt, men mye bedre enn å gå å bekymre seg. De fleste private tar deg inn på kort varsel. Sannsynlig er er alt i skjønneste orden men det er ikke moro å gå å bekymre seg. Hvor lave er symfysemålene dine? har de plutselig flatet ut eller har de vært lave hele veien?
LettBris Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Enig! Hvis sykehuset "ikke kan gjøre noe" før to dager ETTER terminen din, så bestill deg en privat UL med en gang! Noe er på en måte verdt å bruke litt peng på. Da slipper du hvert fall å gå slik!
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Gå inn på kvnnedoktor.no hvis de ikke har i Halden. Bare ta ferga over fjorden(Moss-Horten), og 20min til tønsberg fra Horten. Time får du på dagen på mobil: 93268500 Han er en av norges beste speialster på området. Ekstremt dyktig!!! Har blitt fulgt opp av han i to svangerskap. Lykke til
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Hei! Jeg opplevde akkurat det samme som deg i uke 34.. sf målet hadde stupt 5 cm på 2 uker, og jeg ble veldig redd for at det var noe galt. Fikk ekstra ul for sikkerhets skyld, men gynekologen sa det var normalt, at det bare var babyen som gravde seg vei nedover, og at hun sannsynligvis ville komme litt tidligere... DET har hun ikke gjort... jeg hadde litt lite fostervann og, noe jeg tror det har blitt enda mindre av nå. Kjenner hele babyen veldig tydelig utenpå magen.. Skal inn igjen imårra til ny sjekk. Det er dagen før dagen.. TROR ikke du trenger å bekymre deg så lenge du kjenner nok liv! Hadde morkaka svikta., så hadde nok babyen blitt sløv og doven av sult..
millie+2klumper Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 hei:) Jeg forstår at du blir bekymret men jeg ville bare prøvd ohg slappe av hadde jeg vært deg. Babyen din har det nok helt fint:) Men visst du er veldig bekymret ville jeg prøvd og ringe sykehuset og KREVE å komme inn på en sjekk/ul. De kan da ikke nekte en bekymret fødeklar kvinne dette vel! Vi har forresten termin på samme dag:) Og du er da 38+6 i dag? Og 39 uker i morgen:) Lykke til
celebrian Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Jeg opplevde akkurat det samme på mandag og har fått time i dag kl 14.00 ( på SIV i Tønsberg) Etter legen på mandag var jeg også hos jordmor til akupunktur og jeg snakket med henne om det ikke var lenge å vente flere dager på UL. Hun sa at visst jeg var veldig bekymret kunne hun ringe på sykehuset og snakke med en jordmor der slik at jeg kunne få en sjekk på dagen, men jeg sa det var greit å vente pga ble beroliget av å snakke med henne. Synes det er rart at du må vente så lenge når det fører til at du blir redd og bekymret. Kanskje du kunne ringe til jordmoren din eller til føden og si at du er redd og har det vanskelig, så kanskje du får hjelp litt tidligere?
MammaJuli Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2010 Takk for tilbakemelding jenter Snakket med sykehuset selv idag, og de har ikke kapasitet til og ta meg inn tidligere. men de sa at jeg ikke burde bekymre meg. snakket med en hyggelig lege. var litt hysterisk for den stakkars sentralbord dama på føde pol på sykehuset, så hun satt meg over til legen. Ble litt glad når jeg fikk snakke med han, men er fortsatt litt bekymret. ringte min jordmor også. skal til henne i morgen. Tar der derifra i morgen.. er jeg fortsatt like bekymret drar jeg til Moss på ultralyd ( privat ).
T.B Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Jeg opplevde dette i forrige svangerskap... Legen ble superstressa og sendte meg full fart til sykehuset men da viste det seg at d kun var babyen som hadde snudd seg i en merkelig liggestilling og ingenting var galt... Barnet var langt over normalvekten )) Fastlegene er jo ikke spesialister på dette så d trenger ikke være farlig )) Tenk positivt ) Masse lykke til ) Det er helt sikkert ikke noe farlig ))
jkristin81 Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 Huff... Nå syns jeg synd på deg. Ikke noe særlig å måtte bekymre seg sånn på slutten, og måtte gå å ikke vite. De tar ultralyd av deg på volvat i Fredrikstad også. Har kommet inn på dagen der når det har vært noe. Håper du finner ut av det og gir oss en oppdatering på hvordan det går med deg!
85Anonym*Høygravid* Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har selv lavt symfyse mål, 31 cm i uke 39+5. Var til kontroll siden det var så lavt, men alt står bra til med den lille.Jeg forstår godt følelsen du har av å være redd, jeg fikk selv tårer i øynen bare jordmor sa at hun ville sende meg på en ekstra UL på grunn av det lave SF-målet.
solbarn Skrevet 8. juli 2010 #14 Skrevet 8. juli 2010 Jeg var med på det samme. Husker ikke helt når det var. Legen utrolig bekymret over symfyse målene. Så hun spurte med. Er du bekymret ? Neida sa jeg, det er masse liv. -Er du sikker på at du ikke er bekymret? Neida, sa jeg. Ikke litt en gang sa legen. Joda, når du nevner det. hehe. SYnes sånn i ettertid at det var tragisk måte hun tok det opp med meg på. Ringte sykehuset i stor fart, bannet fordi jeg ikke fikk time før 2 dager etter. Løp ut og snakket med en annen lege og han hadde vist også vært enig om at jeg burde inn på en ekstra ultralyd sjekk. Så jeg møtte overnervøs opp på sykehuset. Var kjempe redd for at det var noe galt. Kom inn til legen og alt vet helt suverent. Hun lå langt ned i bekkenet og vi fikk beskjed om at hun ikke kom til å flytte seg derfra. Og så sa han at det kom helt ann på om urinblære mi var full eller ikke. For den presset magen oppover. Så det var ingenting å bekymre seg over. Jeg gikk derfra sånn passe letta. Med en pappa som var helt i hundre fordi han hadde sett at det ble ei lita jente han også (trodde ikke helt på meg selv om jeg sa at det ble ei lita jente) Legen min klager fortsatt over symfyse målene mine. Har vært på ultralyd igjen for 2 uker siden. Hun er helt perfekt, har lange lemmer og vi kunne regne med at hun ble ca 3,,5 kg hvis hun fortsatte som nå. Det vil si helt perfekt 26 dager igjen nå og jeg er helt i hundre gleder meg masse masse masse
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. juli 2010 #15 Skrevet 8. juli 2010 Mini ble tatt med akutt ks pga svikt i morkaka. Jeg oppdaget dette fordi jeg kjente lite liv! Så tror nok du merker om det er svikt der, som noen sa over her at babyen blir sliten og slapp om det er svikt i morkaka. Det ble i allefall mini! Lykke til:) Vær litt pågående, ring føden og si du har kjent lite liv de to siste dagen. Da MÅ de ta deg inn!! Da får du iallefall ultralyd:) Hvis ikke kan du dra skikkelig i å si du har falt på magen. Stygt å lyve om sånt,men da får du iallefall fortgang på ting og du slipper å gå å vente. Jeg falt faktisk på magen da jeg var gravid(uke 32) og fikk ul med en gang! Lykke til:)
cakes Skrevet 8. juli 2010 #16 Skrevet 8. juli 2010 hei. jeg opplevde dette i fjor,nesten hvertfall. Jeg prøvde de 4 siste ukene å si ftra om at noe var galt, at noe føltes feil. Men alle jeg møtte på sa til meg at "neida, 3.mann er en luring, dette går fint:)" Jeg ble ikke tatt alvorlig før i uke 38, da jordmor registrerte unormal hjertelyd. Kort fortalt så ble det haste ks, med narkose. de hadde vanvittig dårlig tid, siden hjertelyden til vesla da hadde stanset. hun var 2200g når hun ble født, og 45cm lang. Hun skrek visst med en gang, og var frisk og fin:) men veldig liten, nettop grunnet lavt næringsinntak. knute på navlestrengen var grunnen, så hun hadde nesten ikke fått næring de siste ukene i magen. Hun skulle vært født i uke 35, det hadde vært bedre fikk jeg beskjed om. vi var 1 uke på nyfødt intensiven fordi hun måtte mates med sonde. hun har hatt normal utvikling hele veien, ikke noe galt med vesla:) men en litt tøff start for en liten jente ble det jo.. så hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke venta til 20 juli, jeg hadde ringt sykehuset og sagt jeg var engstelig, og bedt om å få komme inn til sjekk. ring rett til føden. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå